Nekromanti Okonrollerat dissiperade demoner

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
När man okontrollerat dissiperar ett eller flera demoniska filament nedkallas en demon med samma rang som antalet filament som okontrollerat dissiperade... ok.. så frågan är:
*Hur länge stannar en sån demon kvar? Tills "Vänner" har slutat? tils den har slagit ihjäl en eller till slutet på nästan fullmåne? eller troligen ngt annat?
*Är den förvirrad i en runda så man har en chans att ta kontrollen över den?
*Kommer demonen fram precis där filamenten dissiperade?
*Om man frammanar demonen inne i ett pentagram, kommer den vara fast där (förutsatt att magnituden på pentagrammet >= rangen på demonen) då eller måste man hålla fast demonen och skapa pentagrammet runt den?! (vilket imho låter lite knäppt)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag tror att demonen stannar kvar tills den är klar med jäveln som kallade ner honom...
Han är antagligen förvirrad..
Han kommer antagligen fram slumpvist alldeles i närheten av dissipationen...
Jag tror att demonen inte kommer dyka upp i pentagrammet, hur mycket man än vill... slumpmässigheten lär nog göra att han dyker upp utanför.

/RipperDoc
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Antag att du sätter ett provisoriskt pentagram av... säg femte rangen, i den placerar du en korkad magiker som är villig att låta fem daimotropiska filament dissipera okontrollerat... ja, om han inte gör det så kan man alltid hota honom med en binderakkhammare, då ställer han nog upp ganska lätt.
Magikern som framkallade honom kan väl ta sig ut från pentagrammet? Annars brister nog min teori... ;-)

Voíla, du har din egen demon.

[color:green]/images/icons/blush.gifP/images/icons/cool.gif|/images/icons/crazy.gifu/images/icons/frown.gifT/images/icons/laugh.gif0/images/icons/mad.gifN/images/icons/shocked.gifi/images/icons/smile.gifU/images/icons/tongue.gifm/images/icons/wink.gif</font color=green>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, jag tror inte att demonen dyker upp precis vid magikern...vilket mycket väl kan innebära att demonen hamnar utanför pentagrammet, och magikern inuti...då har vi bara killen med binerakk kvar :)
det hela beror ju också på hur saker och ting fungerar bakom ett pentagram...blcokerar det speciellt daimotropi, d.v.s låser inne demoner, eller fungerar det på annat sätt? Låser det från båda hållen, eller kan demoner komma in men inte ut?

*vilken hemsk signatur du har förresten :)*

/RipperDoc
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Då ska du se mitt foto...[le] (nt)

No Text

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Ditt foto

Tror du jag sätter ut ett foto på mig själv, så att alla får se vilken förväxt missfoster-Gûrd jag är?! /images/icons/wink.gif

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 
Top