Nekromanti Okoncentrerade RP:s

Joined
27 Jul 2000
Messages
65
Location
Kalmar
Mina RP:s är alltid så okoncentrerade när vi spelar... Jag vet inte hur jag ska göra för att göra dem mer koncentrerade... hjälp mig snälla! =)

BaRcA!
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
För det första jag brukar inte upprepa det jag läst upp för spelarna. Det är ett bra sätt att få dem att bruka allvar börjar dem gapa så säg att han Rp stod och gjorde något annat.
Det jag själv brukar göra är att bara överaska dem med ett anfall av något slag eller så packar jag ner och går.
Jag använder mig strikt som spelledare av reglen "Växla i hjärnan" det finns en liknande i N2 har jag för mig.
Det är bara förklara för dem att det ni gör utan förspelet gör ni även i spelet..Den brukar ibland kosta gruppen något liv innan dem fattar eller en spel omgång.
Du kan alt fråga spelarna om dem tycker det är fel på dina äventyr eller dem vill ändra något i reglerna.
Fråga även vad dem vill ha för äventyr.
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Instämmer i att man inte ska förtydliga om de inte lyssnat. I ett normalt telefonsamtal eller dylikt så kan du inte efter du lagt på luren börja undra vad det var ni sa egentligen.
Samma sak under strider: Om de inte gör något eller sitter och spelar spel på mobilen eller något sådant, skjut dem. Kanske inte så att de får ett dödligt sår, men åtminstone så att de förstår att de gjort något fel...

//Tegrevan
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Stäng av allt som kan distrahera som typ TV eller störande musik, TV är en stor bov, den kan få den mest koncentrearade individ att tappa koncentrationen

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Som en av er tyckte: Stäng av TV apparaterna = ett måste, men stäng inte av musik eller dyligt dvs om det inte är ett hinder....dessutom kan det vara idé om man kanske som vissa gör, laddar hem uppdrag. Men om man gör det så ska SL veta vad som händer...läs igenom det noggrant och tänk över uppdraget, vad som är bra och vad som kan förbättras...annars blir det lätt att spelarna blir trötta av en konstant stakande SL. Brukar inte vara speciellt kul som Rp och lyssna på. Ännu bättre om du kanske tar dig tid och skriver ett eget. Låt det inte bli allt för lätt bara. Ett svårt uppdrag kan leda till ett bättre rollspelande. Sen är det upp till SL, hur pass uppfinningsrik han/hon är. Som SL kan man ju också köra med det spontana spelandet. Hitta på vart efter som Rp:na gör saker och ting. Det kan dock i längden bli ganska hårt.
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Min favoritmetod är att alltid fresta dom med något som de verkligen vill ha i spelet. För att hitta denna svaghet rekommenderas lite diskret småsnack med spelarna en och en för att hitta den.

Douggie
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Locka dem med nån fet belöning, action, hota med att döda deras karaktärer om de inte skärper sig(den är iof lite drastisk, men ändå/images/icons/wink.gif)

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 
Top