Nekromanti Oklara aspekter....

Saramol

Veteran
Joined
14 Oct 2003
Messages
11
Location
Linderöd, Skåne
Jag har inte riktigt fått kläm på vad man använder vissa aspekter till... till exempel:
Heliotropi - Solmagi, men vad den använs till förstår jag inte riktigt, i grundboken står det att mgiker brukar använda det för makt men ändå... om man vill skapa nya effekter till heliotropi vill man gärna veta lite mer om det, eller hur? :gremconfused:
Sen är det Astro- och Selenotropi... dessa har också lite luddiga förklaringar... nå?
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Käns det rätt så är det rätt... De som neogames har skapat följer ändå inget striktare mönster än så. t.ex. så är passion termotropi, vilket är en klar korsning av två olika värmebegrepp men som ändå funkar ganska bra. det går att sänka heder (eller om det var lojalitet) med skototropi, så tydligen är mörker direkt ohederligt till sin "natur".
 

Leopaexd

Veteran
Joined
16 Mar 2003
Messages
37
Location
Stockholm
Jag håller med om att vissa saker gällande bla astrotropi är lite skumma. Har för mig att utmattning har med astrotropi att göra, kanske för att man "ser stjärnor" när man anstränger si ordenligt? :gremgrin:

Jag har funderat och kommit fram till några saker.

Heliotropi
Jag vet inte hur det är med heliotropin och dess effekter men jag tänker mig mer att det är än energikälla, ett smidigare alternativ till pyrotropi kanske? går när som helst bara man har tillgång till solljus.

Selenotropi
Selenotropin borde främst användas till att påverka tidvattnet, åtminstone enligt Sjöfarare & Pirater.

Astrotropi
Astrotropi kanske kunde ha lite mer med navigation och magnetism att göra.

Än så länge har jag inte haft tid att utveckla dessa idéer.
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Jag förstår hur man kan använda heliotropi till makt... tänk dig att du stöder en tronpretendent som skall göra ett framträdande... lägg ett lätt nimbus av solljus på honom. En person som strålar så är lätt att lyssna på och följa. Speciellt eftersom han får alla sina handlingar att verka rättfärdig...

Detta kan ju givetvis användas på det mesta... lura folk in i en grotta det "glimmar" ifrån för att sedan släcka glimmret och höra dem tjoa när de letar efter utgången igen *flinar* lek själv med tanken på vad man kan göra med lite solljus.

solkatter på motståndarens bågskyttar? *blev riktigt sadistisk när han insåg möjligheterna*
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Man kan lägga effekten makt på sig själv![NT]

nt= nikotin turbulens
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Man kan lägga effekten makt på sig själv![NT]

Vi talar inte om effekten Makt utan om hur man kan använda Heliotropi i samband med maktutövning... om jag inte förstått fel...
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Re: Man kan lägga effekten makt på sig själv!

Att kunna övertala folk handlar väll om maktutövning. Tycker effekten Makt( Heliotropisk ) passar mycket bra in när det gäller maktutvövande.

TIPS: ta bort [NT]
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Man kan lägga effekten makt på sig själv!

Aha... jag visste inte ens om den besvärjelsen... det låter coolt...

angående tipset: jag brukar göra det men glömmer så lätt =)
 
Top