Nekromanti Okej, när kommer rollspelet?

Rising

Vila i frid
Ta en slaktarens på den här länken:
Boing

...och fråga dig själv om inte det här är fappabelt, rent utav! Jag går iaf igång så mycket på det att jag sprutade ner min monitor med näsblod manga-snuskgubbe-stylee. Hur mycket mer smaklöst, billigt, ytligt, sensationellt och alldeles, alldeles underbart kan det egentligen bli?

Visst måste det omedelbart komma ett Casshern-rollspel?

(det skulle inte förvåna mig om ni redan har pratat om det här tidigare, men eftersom rollspelskulturforumet är så härligt sprudlande av intressanta inlägg så har jag ingen aning om det)

Det finns många nippofiler på forumet som säkert redan har sett filmen. Vad tyckte ni? Om ni har skrivit det i ngn gammal tråd, var kan jag hitta den i så fall?

/Rising

EchonCique

Hero
Du Rising.

Jag håller med dig. Den filmen vill jag se nu. Den filmen vill jag ha i en bokform. Rollspelsbok. Säg till om du hittar den i ett köpbart format nånstans i vårt avlånga land eller över nätet vetja.

Dilandau

Myrmidon
Jag är ledsen gott folk. Casshern är en ganska dålig film. Jag såg den på en filmfestival tidigare i höst och ... en redig besvikelse. Visst, ett par tuffa actionscener men inte mycket mer. Effekterna är varken coola eller snygga, snarare störande. Handlingen är övertydligt så det heter duga och dessutom helt ointressant.

Dimfrost

Special Circumstances
Ja, jag satt och fånlog när jag såg trailern, men trailers har en förmåga att vara bättre än filmerna. Fast visst skulle rollspelet bli coolt. Man kanske borde fortsätta diskussionen när man faktiskt har sett filmen? :gremsmile:

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Nu har jag kollat på skräpet, och jag måste säga att trailern är ofantligt mycket bättre. Visst var filmen bitvis vansinnigt vacker, men det var inte så mycket plothål som en total avsaknad av plot, och när filmen sedan är ganska långsam kan ni ana hur kul det är. Retroestetiken och teknologin som anades i trailern var väl den enda riktiga behållningen, även om det mesta fanns med i trailern. Som en femminuters musikvideo eller halvtimmes kortfilm hade den nog kunnat funka, men inte som en 140 minuters långfilm. Ta rollspelsinspirationen från trailern istället. Dock får filmen ett litet plus i kanten för mest omotiverade robotarmé. Och de visuella effekterna var studom helt löjeväckande; det kändes som om de hade hämtat inspiration från Viewtiful Joe på fullaste allvar, speciellt med tanke på huvudpersonens dräkt. Ganska skrämmande. Hmm, och så var det en spontant uppdykande gigantisk urverksrobot också. Eh. :gremgrin:

/Dimfrost