Nekromanti ok ok tackar!

snotten

Veteran
Joined
24 Jul 2001
Messages
29
Location
Sweden - The land of Rpg's
Jag har bestämt mig för att använda Hyperpunk som namn på rollspelet, det tackar jag Krille för. Jag kommer troligen sätta upp lite vad jag har skrivit inom kort. Man kan säga att rollspelet är en blandning av starwars och cyber punk, fast det inte finns laser eller jedi's. Det utspelar sig i en galax som heter Hyperia där det finns sju planeter. Miljön på städerna är ungefär som blade runner, fast eftersom det inte är på jorden så är det tex: annat mät system, skrifter,språk,namn på saker, bolag etc etc...
människor finns inte utan en ras som bara är mycket lik dom, det finns även många andra raser...

Vad tycker ni?? (skriv gärna om ni vill hjälpa eller nåt sånt)


'Alakazim, Alakazam I will turn you into a lam'
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Eller menar han sju bebodda planeter som har kontakt med varandra (i olika solsystem?)?

Gillade idén med människor-som-inte-är-människor. Sedan finns det väl inga lasrar i Star Wars heller - bara "blasters" ("strålpistoler" brukade det heta i gammal SF) ;-).

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Vill inte vara oförskämd men ...

Jag hoppas verkligen att rollspelet kommer innehålla mindre
särskrivningar än inlägget ovan... en dåligt skriven text
får mig att tappa intresset direkt, hur god idén än må vara.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Lycka till!

*funderar på om projektet verkligen slutförs. Låter som det är <EM>för</EM> mkt som ska göras*

/[color:green]Han</font color=green> som alltså funderade ut massor av namn i onödan. Tycker själv <B>snotten</B> lika gärna kunde kallat spelet för "Hyperion"
 

Mothie

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
179
Location
Jönköping
Varför hitta på en massa nya namn när det redan finns så mycket namn? Om du ska ha en makapär som skjuter iväg kulor kan du lika gärna kalla det pistol.

Vad jag menar är att det verkar onödigt att ändra alla grundläggande saker som mätsystemet och sådant, jag betvivlar att någon orkar lära sig ett nytt mätsystem...menar du 1 och ett halvt kilo säg det, inte 3 gnurb...

"Aurea Mediocritas" -Den gyllende medelvägen
 
Top