Nekromanti Oj då!

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Är det här man skall skriva om man söker någon att spela med ...
Okej då, jag har inte spelat rollspel på två eller tre år och börjar få abstinensbesvär så jag söker någon grupp att spela med, helst i Majorna, GBG och helst Neotech (kan dock försöka mig på annat också).

/Seinet - FÖÖÖÖÖÖRST!!!!

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>

<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Är det här man skall skriva om man söker någon att spela med ...</I>

Antingen det, eller så tröttnade de på alla inlägg om "finns det inga tjejer här?" som ploppar upp på andra forum då och då. (-:

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
TJEJER!

Sant.
Åke, i din serier är tjejerna våldsamt överrepresenterade (?) Jag träffade ungefär fyra i fredags när jag gick med i Burgårdens dramagrupp. Och det var allt/images/icons/wink.gif. Kolla min krönika i "Rollspel" där står det lite om tjejrepresentationen.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: TJEJER! (OT)

<I>Åke, i din serier är tjejerna våldsamt överrepresenterade (?)</I>

Det varierar nog rätt mycket; jag har varit med i ganska få spelgrupper där inte minst en tjej har varit med. Oftast kör de också på en sex- och våldnivå som skulle få manliga spelare stämplade som kobolder. (-:

Å andra sidan blev tjejer inte vanliga i serierna förrän i Sverox; i de gamla Rubicon-stripparna förekommer det bara ett par i de allra sista (en SL:s icke-spelande syrra, och en SLP).

--
Åke
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Jag kan tänka mig spela Neotech, bor i Gbg. Har dock ingen spelgrupp, men nu är vi ju två och det är ju fler än en =]

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Syrra

Den där lillasyrran som snor dödsriddarna är suverän!
Min favorit-stripp!


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Känner inte till dem. Om du gör det så varför inte ... bara det blir spela av.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Tyvärr så ligger det på andra sidan stan för mig och dessutom vet jag inte korrekt adress. Jag vet bara att klubben (eller vad det nu var) heter något i stil med "Göta Lejon".

Om Arvidos vill ha med oss så kan han ju svara på denna tråden eller också privat.

/Seinet - Har dock förbannat mycket skolarbete framför mig och sedan är det ju träningen som spökar 3 ggr i veckan ({Må,Ti,To} klockan 19:30-21:00, Valhalla) och mitt jobb (Sö klockan 04:00~05:30). Men det skulle vara kul att spela (igen)!

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaha!

Jag trodde först att ni menade mig som spelsällskap, och efter att ha läst Mmm's inlägg tänkte jag göra en vits om Arvidos-spelsällskapet... Nåja! NeoTech kanske man borde spela lite? Hmm..

Om någon mer vill veta adressen till Göta Lejon så är den:
St Pauligatan 27
Örgryte, Göteborg
(Igentligen så ligger ingången på en annan gata. I en korsning med andra ord. Källarlokal.)
Tel: 031-198310
(Vi har några som kommer från Vasa varje helg så majorerna (Fniss fniss) kanske klarar av resan oxå? Men annars finns det ju en rollspelsförening i Majorna vid namn Ylva. Ni kan ju kolla upp den? Vet inte addressen men i det står på en affish i Flamman. (Spelbutik i närheten av Vallhalla. Tégnersgatan tror jag det var..)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Vad säger du Seinet?

Ska vi knalla ner nån dag och kolla om det finns folk som vill spela Neotech.

Vi kan annars försöka dra igång en kamapanj själva (nån av och försöka ragga spelare istället för tvärtom, dvs försöka komma med i någon redan existerande spelgrupp.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Jag säger ...

Visst! Vilka tider har Göta Lejon öppet.
Och alternativ 2:
Problemlösarnas hus är öppet dugnet runt, om man någon fredagsnatt eller annan natt vill spela så kanske jag kan fixa in personerna ifråga i huset på Eklandagatan 80 (ASECO).

/Seinet - Skall man planera någon dag då man går dit (Göta Lejon) tillsammans?

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Seinet on 2000-11-02 00:24.</EM></FONT></P>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Spela!

Ja om ni startar en grupp till fredagarna säg till mig!
Och öppettider? Dom har ju redan sagt 3 gånger! Jeezez.. Se mitt inlägg "Jaha!" ovan.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
Re: TJEJER!

*stjälar Ilasch-dono's användare för att jag inte orkar logga in som mej själv*

HEJ!

Sarel tänkte bara kommentera lite... (samt passa på att bli smått indignerad över det där "Har dock hört att bara 20% av alla rollspelare i sverige är kvinnor :gremfrown: Och hur många av dem har dator med internet? *suck*" från den där låsta tråden.... om inte det är diskriminering vet inte jag...)

När jag började spela, nån gång sådär '94 eller nåt sånt... (jaja, jag är bara 20, klaga inte) så hittade vi INGA killar... vi var en grupp på 10 pers + 5-10 gästspelare, varav 2 (totalt) var killar... inte förrän '98 hittade jag några pojkar som också spelade...
vi funderade på att starta en rolig Sverok-kampanj för att värva pojkar, för vi tyckte det var så pass få såna, och förstod inte alls varför alla i övriga landet ansåg att flickor var sällsynta...
och fler flickor som jag känner har tillgång till dator med internet än pojkar, så det så... *muttrar lite mer om könsdiskriminering* (icket inräknat varelser som inte spelar rollspel, såna känner jag desto fler av)

ifall ni söker flickor som spelar rollspel verkar det nog bara vara att springa till Norrland.... iallafall i Umeå kryllar det av dom...


*kram*
Sarel

Nils/ som är en mycket förvirrad människa
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: TJEJER!

Fick leta ett tag innan jag hittade det här inlägget...

<I>ifall ni söker flickor som spelar rollspel verkar det nog bara vara att springa till Norrland.... iallafall i Umeå kryllar det av dom...</I>

Instämmer; den där omtalade kill-dominansen såg jag inte mycket av förrän jag flyttade ner till hufvudstaden; på Norrlandskonventen blev man ganska van vid att omkring en tredjedel av besökarna var tjejer.

<I>Nils/ som är en mycket förvirrad människa</I>

LOL!

--
Åke
 

cyberline

Veteran
Joined
6 Dec 2000
Messages
5
Location
Stockholm
Re: TJEJER!

Det finns åtminstone en tjej som spelar rollspel, hellre vanliga än lajv, nedanför norrlandsgränsen också :gremsmile: Men som sagt, antalet killar är nog dominerande här.
 
Top