Nekromanti Ohyrlingar (oneshot rollspel)

FireVisor

Veteran
Joined
28 Dec 2013
Messages
24
Location
Sundsvall
Hallå där!

Från skaparen av the Witch Is Dead, kommer här Grant Howitt's lite mindre kända och betydligt mindre anständiga spel Trashkin, översatt till svenska.

Med djur såsom tvättbjörnar är det inte riktigt lika lämpat för en skandinavisk miljö. Men det är minst lika roligt som Häxan Är Död som jag tidigare översatte, förutsatt att man inte tar det på för stort allvar.

Kom gärna med synpunkter på översättningen på såväl spel som min översättning. Eller berätta hur det gick om ni bestämmer er för att spela detta fullständigt oanständiga och pubertala mindre syskon till D&D.

Spelet Trashkin översatt till svenska har ni här:
Ohyrlingar

Må era tärningskast alltid hamna rätt!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,872
Location
Göteborg
Jag hade helt missat din första översättning, och Howitts spel generellt. Häxan är död är ju toppen! Ett perfekt spel att ta med till Indierummet på konvent för snabba spelomgångar. Skönt att ha något annat än bara Lasers & Feelings-hack. Detta tas med till LinCon!

Däremot lyckas jag inte se en länk till Ohyrlingar? Har jag missat något, eller har du?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,872
Location
Göteborg
Tror att jag gillade Häxan är död bättre. Det känns lite oklart vad det är man ska göra här, och varför. Och jag fattar att den del av poängen är att man är dålig på saker, men är det känns som att det blir jobbigt för spelledaren att hela tiden hitta på en massa konsekvenser av misslyckanden (eller ja, det står ingenstans vad som händer om man misslyckas).
 

FireVisor

Veteran
Joined
28 Dec 2013
Messages
24
Location
Sundsvall
Genesis;n318803 said:
Tror att jag gillade Häxan är död bättre. Det känns lite oklart vad det är man ska göra här, och varför.
Häxan Är Död är helt klart det mer genomtänkta spelet.
Men handen på hjärtat, vet man vad D&D går ut på många gånger?

Ohyrlingar fynkar bäst med spelare som är redo att själv skoja friskt om typiska Dungeons and Dragons scenarion.

Får se om jag kan översätta fler sådana här spel i framtiden.

Kul att det uppskattas.

Jag har haft mycket roligt med dessa två spel i alla fall.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,872
Location
Göteborg
FireVisor;n318826 said:
Ohyrlingar fynkar bäst med spelare som är redo att själv skoja friskt om typiska Dungeons and Dragons scenarion.
Jag har ju spelat exakt ett D&D-scenario (och då bara striderna i det) i mitt liv, så det kan ju vara därför jag inte riktigt hänger med. :)
 
Top