Nekromanti oheliga allianser...

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
jag och en kompis ska slå våra armeér ihop i warhammer fb och möta de (onda?) lizardmen...

det kanske inte låter så ovanligt, memn så inser man plötsligt...

vad gör en strgoi vampyr vid sidan av en highelf repeater bolthrower?
svaret är, det samarbetar!!!
som om ni inte vid dfet häör laget listat ut det :gremsmirk:

jag vet att detta är en ganska ovanlig allians, och därav kallar vi det oheliga allians. Är detta en dålig idé, eller är det fler där ute som har spelat liknbande allianser av minst lika underliga mått?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
jag vet att detta är en ganska ovanlig allians, och därav kallar vi det oheliga allians. Är detta en dålig idé, eller är det fler där ute som har spelat liknbande allianser av minst lika underliga mått?
Det här kommer väl jag att få på fan för, men det är bara ett spel, det är bara spelpjäser. Om det är vad som behövs för att få ett spelbart och underhållande parti så är det naturligtvis godkänt.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Det här kommer väl jag att få på fan för
Jag tänker i alla fall inte ge dig Fan, för jag tror han skulle misstycka...

Allvarligt talat så är jag nog böjd att hålla med halvvägs; men i så fall är det väl lika oväsentligt med Baali kontra Camarilla Ventrue, eller Flying Polyps kontra Great Race of Yith?

För alla dessa är bara fantasi de också. De finns inte fysiskt representerade ens i tennform. (Ok, jag talar för mig själv. Det kan finnas folk därute som spelar med tennfigurer till CoC eller V:tM, men jag gör det inte.)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Allvarligt talat så är jag nog böjd att hålla med halvvägs; men i så fall är det väl lika oväsentligt med Baali kontra Camarilla Ventrue, eller Flying Polyps kontra Great Race of Yith?
Det är skillnad. Det är ett rollspel, där rollgestaltning är en central del. Där är det viktigt att karaktärerna spelas, därför att det ÄR spelet.

I WH-fallet så är inte rollgestaltningen lika central. Det viktiga där är fältslaget. Armeer som skjuter på varandra. Det kräver en viss balans. Om man kan fixa balansen genom en osannolik allians så ser jag inte det som ett spelmässigt problem.

Gillar man inte alliansgrejen kan man väl låta dem komma från olika håll och bara ha en överskommelse att inte skjuta på varandra förrän motståndaren är nere.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Tenn

För alla dessa är bara fantasi de också. De finns inte fysiskt representerade ens i tennform.
Jag har sett en tennfigur föreställande en medlem av Great Race of Yith, däremot ingen Flying Polyp.

/tobias
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
fast jag tycker om att ha bakgrundshistoria och sådant till mina slag, det gör det hela lite mer underhållande i min mening. även om jag i det här fallet inte hade någon :gremsmirk:
 
Top