Nekromanti OH MY GOD!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,479
Location
Stockholm
AEG påstår att de håller på med följande:

AEG has been working away for the past year on several very large projects, on the scope that hasn't been seen before prior to the launch of Dungeons & Dragons 3rd Edition. Of course, we already have our outstanding Rokugan and Spycraft lines, but in this case we are interested in advertising and showcasing our upcoming d20 System, 13,000 page, all-encompassing: Warlords of the Accordlands. Four massive tomes are being simultaneously developed to be the most comprehensive fantasy setting ever done, bar none. We looked at what was on the market and decided that we weren't wowed with any one setting… so we set out to create a setting that would wow the most skeptical of DMs and players. We're all big gamers here at AEG, and because we make it a point to PLAY every day, we try to see what customers are looking for, and then develop those products.

The books are four-color of course, have more maps than you can shake a staff at (no kidding, by my last counting more than a 3rd of our monsters in the creature-tome have their own mini-lairs so that DMs can just open the book to run an impromptu encounter), are hardbound and have been designed so that players and GMs do not need to buy an endless supply of splat books in order to get the full goods of the campaign setting. It's comprehensive, massive, and most importantly… full of flavor.

We originally scheduled this product to release at GenCon 2003, but we realized that we just couldn't get the quality level we wanted by that date, so it is releasing this fall so that it is just right. Many of us play Blizzard Entertainment computer game products, and are very conscious of their design ethics. AEG is making sure it adopts a similar ethic, and aims to release a product when it's good-and-ready… not in a rush just to release at a convention. We're shooting for quality over everything else on this one. Additionally, we are combing through our books to make sure it's 3.5 Edition-compliant, so that the book's rules will be current and valid for the next several years.
Källa EN World, förstås.

AAAAAARGH! Det där låter sjukt coolt. Och dyrt. Och häftigt. Och jag vet inte vad. 13 000 sidor... my god!

M. - thunderstruck
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,479
Location
Stockholm
Eh, tydligen ska det vara...

...1 300 sidor, och inte 13 000. Attans! Men som nån sa, hur fan ska man få in 13 000 sidor i fyra böcker. Dante, du kanske har nån idé?

M
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Eh, tydligen ska det vara...

seriöst ifall de lyckas så kommer jag börja spela DnD igen. keep us posted at all times ;P
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
OMFG U R L33T!

Som du sa, det verkar sjukt coolt även om det "bara" är 1300 sidor. Bra att du letar upp alla nyheter åt oss, Magnus. Fortsätt så! :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
I hate to pee on your parade, but...

Nu är ju inte sidantalet en garant för kvalitet, precis. Och hittills finns inga som helst uppgifter om vad det är för setting, någonting alls. Allt vi har är "Hey, duuude, we're like, doing this huuuuge thing here. Like, 1300 pages dude! 1300 pages! Duuude!" ungefär.
Jag väntar med att verka impad tills jag vet om det finns en gnutta orginell tanke i det hela. Eller om de har med gnomer.


Storuggla, djävulens advokat
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: I hate to pee on your parade, but...

Håller med. De verkade ju iaf hålla mycket vid monster slakt (en karta med en dungeon för varje monster), och inspireras av Blizzard, så för spelare som inte vill ha så mycket action så verkar det inte just nu vara något nytt...

/Balderk, hoppas iaf att lite häftiga grejer ryms på de 1300 sidorna, en imponerande mängd.
 

Calil-Gandir

Veteran
Joined
8 Dec 2002
Messages
98
Location
Kalmar
Av någon anledning förreställer jag mig fyra tjocka böcker inbundnba med läder, hubba.
Det hade varit något att sätta tänderna i.
I alla fall om man har en årsinkomst som överskrider 900.000kr :gremcrazy:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,479
Location
Stockholm
Äsch, gör lite research

Det finns massor med info om vad det ska bli! Om man letar lite... världen finns redan till ett annat spel, nämligen.

Nu blev ni allt lite nyfikna va?

M.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Research schmesearch

"Om man letar lite... världen finns redan till ett annat spel, nämligen."

Ja... vad jag försog var det likt AEG's kortspel "Warlords". Gaaah! I smell a metaplot!

Men seriöst. Jag låtsas vara reserverad inför detta projekt. Ifall jag har rätt reserverar jag rätten att säga "vad var det jag sa, grötfejs" och om jag har fel har ni min tillåtelse att peta på mig med en snigel.


Storuggla, lovar dyrt och heligt
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: För er som inte orkar...

Hehehe...
Am I the only one who misread this as "Warlords of the Accordians?"

I had this mental picture of guys in armor, playing the accordian, while elves and such stand around, doing the polka.
:gremgrin:

Nåja. Vi får väl se hur det blir. Det blir nog fint när det blir klart, som de säger på alla byggen.


Storuggla, med lite gnomer och en najs pantheon blir det nog fint ska du se
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag citerar någon på ENworld

Just so long as these 13,000 pages aren't split into four 300 page hardbacks and the rest in 10 pages Booster packs eh LOL
Sen är det här något jag VERKLIGEN vill titta på innan man köper. jag har tillräckligt med kampanjvärldar för d&d/d20 redan, jag har dessutom inte hunnit börja spela i hälften. det ska vara något speciellt som får mig vilja ha en till. Att det är en kopia av 2nd ed planescape till exempel :gremsmile:



chrull
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Uggla... uggla... uggla....

Det heter ju gnÖmer... en gnöm, flera gnömer... en gång gnöm, alltid gnöm... :gremtongue:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Den tjockaste bok jag äger …

… är på 2.672 sidor, så mitt svar måste bli:

Två fram och två bak.
 
Top