Nekromanti OGM filer

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Är en filmfil och typ som avi förutom att den inte har mp3 som ljudformat om jag förstått det rätt. Men till frågan nu.

Har en film som ska kunna spelas upp med det ursprungliga japanska språket eller dubbat till engelska och som dessutom ska ha en textfil som man kan välja till. På default är den på japanska utan textning och jag vill veta hur man kan ändra det till japanska med textning eller engelska.

Den går att spela upp med VLC (som jag använder) men går de andra inställningarna att göra i VLC. Vilken mediaspelare ska jag annars använda?

/Jaggernaut - hur gör djur.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag har använt något som heter typ Media Player Classic, där kan man välja mellan olika ljudspår, om sådana finns. För textning har jag något som heter Direct Vob Sub, som visar textning om det finns en textfil med samma namn i samma mapp som filmfilen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,571
Location
Rissne
VLC är överlöägsen på alla fronter.

Att ändra ljudspår går lätt. Högerklicka på filmen bara, och fälj "ljudspår" eller "audio" eller nåt sånt beroende på språkversion, så får du välja bland de som finns där. På samma högerklicksmeny finns subtitles (textning).
 
Top