Nekromanti offtopic: Brädspel

Beardbird

Veteran
Joined
2 Nov 2000
Messages
20
Finns det någon liknande samlingssida som den här fast med brädspel etc som tema?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Brädspel och grönt...

brädspel är väl de klassiska civilisation och så.. Brittania har jag i min hylla...

"Soylent Grün Ist Menschenfleisch"
sådeså!

btw? .. vad betyder soylent?

chrull
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag känner inte till någon sådan. Inte mer än olika företags hemsidor där man kan hitta lite information om vissa brädspel.

En sida som behandlar svenska brädspel - såsom Ultra Ducks och Ducks in Space är <A HREF="http://www.outer-limit.nu/">Outer Limit Games</A>, där man hittar kompletta spel och information om dem. En gång i tiden fanns det även ett diskussionsforum men nu finns det istället bara FAQ-sidor med de vanligaste svaren på.

Finns det intresse skulle man kunna starta upp en sida för brädspel av olika slag, som Civilization, Risk, Diplomacy, Junta, Axis & Allies, RoboRally, Neobunnies osv enligt ungefär samma upplägg som www.rollspel.nu. Men det skulle kräva att det fanns ett hyfsat stort intresse och iaf några aktiva medarbetare.


<I>Detta skriver jag som delägare i företaget Outer Limit Games HB och inte som redaktionsmedlem i Codex webbplats.</I>

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Skulle inte ni kunna ha en avdelning om brädspl här på Rollspel.nu? Det vore klockrent tycker jag. Själv har jag Talisman liggandes därhemma. nostalgi, nostalgi, nostalgi.. Är det någon som kommer ihåg Drakborgen? har för mig att jag tyckte att det var väldans kul förr i tiden, men har inte spelat det på säkert tio år...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 
Top