Nekromanti Officiella effekter

Caravisi

Veteran
Joined
6 Dec 2009
Messages
63
Location
Tranås
Det är på så sätt att jag undrar en hel del över magiska effekter men min spelledare bor inte i samma stad som mig och det är han som har Mystik och Magi.
Jag har sökt igenom nästan alla hörn av internet i min jakt på de officiella effekterna som förekommer i M&M.
Är det någon av er som vet var man kan hitta effekterna (med tillhörande beskrivningar) på internet eller om man äns får lägga upp dem där?
Denna fråga är riktad mot de som vet från början var de kan finnas eftersom jag är tämligen säker på att jag har avverkat en stor del av internet.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
De är ju copyright till neogames så man få inte lägga upp dem på internet. Så du lär inte hitta dem någonstans.
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Omfattande beskrivningar tror jag inte finns men vad jag vet av copyright är att det är inte idén som skyddas utan ditt sätt att lägga fram dem, det skulle sålunda vara ganska tillåtet att skriva ner alla effekterna med egna ord och formuleringar men med den uppenbara risken att det kan misstolkas (än mer än vanligt?) och så är det hemskt jobbigt då de flesta eonspelledare ändå har Mystik och magi tillgängligt i händelse av att man vill ha med magin.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
En lista på alla effekternas namn och aspekter hittar du på

http://www.offplanet.net/dreaming/maaspekt.html

Jag ställer mig mycket tveksam till om det är tillåtet, och framför att schysst mot Neogames, att lägga upp mycket mer än så, men Legion eller någon påläst person kan säkert kommentera det.
 

Caravisi

Veteran
Joined
6 Dec 2009
Messages
63
Location
Tranås
Tack för svaren jag fick.

Regmolar: Den sidan har alla effekter listade både alfabetiskt och aspektvis. Jag har sett den ett par gånger komma upp i google. Tack ändå.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Jag har den också som PDF-dokument, som tar upp bl.a. räckvidd och filamentkostnader också, som jag hittade någonstans; ska se om jag kan leta fram den och lägga upp den här.
 

Caravisi

Veteran
Joined
6 Dec 2009
Messages
63
Location
Tranås
Din omtanke slår mig med häpnad men en sådan tabell har jag redan. Men om du ändå hittar länken kan den vara användbar för andra läsare.

Ändring: Här är ett .pdf-dokument innehållandes alla effekter och den information du beskrev samt förklaring till magi och beskrivningar på hur man alstrar och dissiperar nästan alla aspekter. Luktar lite inofficiellt. Jag har ju som bekant inte boken.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Jag hittar inte det där dokumentet; försök gärna ladda upp det igen så kan jag kolla om det ser rätt ut.
 
Top