Nekromanti Offer!

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Ny skall jag vara lite fräck och "crossposta", hoppas ingen skickar några hunting horrors på mig för det. Men jag har inte fått tillräckligt gensvar i "rätt forum".

Jag söker individer (eller en hel grupp) i Stockholm som vågar köra en seriös och underhållande Call of Cthulhu kampanj med mig som keeper.

Räkna med pussel, villospår, mystik, obskyra referenser, en hel del att läsa, spänning, fantastiska äventyr och upptäckter, närkontakt av 3:e graden med döden (eller värre) och att föra ordentliga anteckningar. Ett klart plus för riktiga journaler.

Att du är en van rollspelare, har intresse och ambitionen att spela "rollspel" och inte "slaktspel" är krav. Däremot behöver du INTE ha någon tidigare vana av CoC.

Själv är jag 26 och har spelat/spelledit tjogtalet spel sen ca 83-84. Du bör vara över gymnasieålder.

Gruppen kommer att påverka och driva mycket själva samt spela under stor frihet. Valmöjlighet mellan ett flertal olika kampanjer och spelstilar.

Bespara mig era flames, jag vet att jag varit dum. Förlåt! Men det är förbannat tråkigt att spela själv ;)
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Intressant idé. Har kört lite liknande grejer förut. Skulle vara roligt att snacka lite mer om det (så snart jag har en komplett grupp). Jag kan redan tänka mig en uppsjö bra uppslag för detta.
Någon särskild anledning (förutom att du inte har tid med mer) till att du vill göra så?
Har du mycket erfarenhet av CoC? (luktar lite keeper kanske?)
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Re: Jävligt bra ide faktiskt..

Och framför allt en gnutta alienation för resten av spelarna. Vem fan är den här femte spelaren som aldrig kommer på mötena? Vad gör han egentligen? Har han och SL något fuffens för sig? Vad menade han med det där mailet han skickade? Va, fick du ett annat mail? Vad sa han där?

Kontroll i skräckspel är tabu.

/staffan

szandor@szandor.com
Tel: 073-695 05 19
Fnuppa: 3 blobbar
 
Top