Nekromanti Offensiv

Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Oj vad länge sen det var sen man var här. Men i alla fall så har jag en dum fråga, kommer verkligen stridskonster att tas upp i Offensiv, för det står inget om stridskonster på Offensivspalten i releaseplanen. Står det hur man ändrar reglerna i Nippon til N2:s regler.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
ahh... en fråga om offensiv =))
det har sagts att stridskoster ska vara med men det kanske har gått om intet med tiden... vem vet?
måste ställa en fråga som alla kommer att skratta åt: När kommer offensiv ut??

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
den här frågan borde läggas upp på ett FAQ, med svaret: Ingen som Vet...
det som verkar vettigast är att fråga neogames, men eftersom de alltid har sagt att det kommer snart, kommer om en månad, ska bara layoutas osv så är det bara att vänta. jag har till och med slutat längta. nu blir jag bara glad när det kommer, men jag sitter inte och grämer mig för att det saknas...
Min kvalificerade gissning blir att Offensiv kommer ut innan årets slut, annars har Neogames verkligen ingen känsla för kunderna.Det måste ut, kosta vad det kosta vill!

Jag vet att jag har rätt!
 

suicidesmurf

Veteran
Joined
23 Jun 2001
Messages
18
pyjamasbrottning

en annan fundering om stridskonster som ev. inte kommer att redas ut offensiv.

om man redan är en hejjare på närstrid:slagsmå eller en annan stridskonst, får man då lättare att lära sig en ny stridskonst??

det borde man få, men hur löser man det?? lättare förbättringsslag eller kortare tidsåtgång mellan slagen? Eller någon annan lösning..?
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
logiskt

i Eon så funkar det inte så... där lär man de flesta stridskoster från början (när man skapar RP:en) det gör man i neotech också...*återgår till eon* och då har man bara en stridskonst... om man nu vill lära sig en ny får man inga plus... det får man inte i neotech heller
varför drar jag in eon i detta??

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Istället för att ställa en massa frågor som ingen svarar på.. vänta och se efter själva när den kommer ut. (Om den nu gör det).

50000 asylsökande kan inte ha fel,
Sverige är fantastiskt
http://naug.50megs.com
 

suicidesmurf

Veteran
Joined
23 Jun 2001
Messages
18
men..

..om man tex har nätridsfärdigheterna slagsmål och kniv, och under en senare period under rp:skapandet får möjlighet att lära sig tex kommandoträning? då är ju problemet kvar.

borde man verkligen börja från noll i det fallet?

jag efterlyser alltså en liten bra husregel för att åtgärda detta.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Oj vad länge sen det var sen man var här. Men i alla fall så har jag en dum fråga, kommer verkligen stridskonster att tas upp i Offensiv, för det står inget om stridskonster på Offensivspalten i releaseplanen. Står det hur man ändrar reglerna i Nippon til N2:s regler.

Jodå, stridskonsterna ska vara med. Har själv kollat lite på dem... Det står ingenting om hur man ändrar Nippon-reglerna till N2, eftersom Offensiv har egna regler - en blandning av Nippon och Eons stridskonter kan man säga.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Husregelförslag

Alt 1. Efter att ha tränat i en period får du, om du lyckas med PSYslaget, halva det fv du har i den sämsta av de färdigheter som ingår i fv i stridskonsten.

Alt 2. Du får, istället för PSY, använda dig av din sämsta av de färdigheter som ingår i stridskonsten för att försöka höja den till baschans.

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
lalallaallaaa

nån gång har jag varit ute och bankat skiten ur folk på stan (inte så ofta som tur är) och sen började jag träna Kung Fu... det är två helt olika saker... och i höst ska jag träna Tajkvando (hur stavas det) och det är också helt anorlunda... men visst drar man fördel av smidighet och styrka man tränat men det är helt olika saker...!!!!
+ att träna och bli bra i en kampsport går inte på ett spelmöte...
tex. Herr SL, jag skulle vilja träna Kung Fu.
- Jasså? Hur mycket vill du ha i FV??
- 15, Herr SL
- OK... skriv det där (pekar)
------sånt funkar inte---------

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
varför vänta en evighet när man lever i nuet??
mitt första ex av offensiv kommer jag att rama in och sätta på väggen. En text under: "Så här ska man inte göra" =)))*skämt*

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Husregelförslag

Alt 3. Den nya färdigheten blir automatiskt lättlärd. Så gjorde vi till min karaktär, som tränar Taijutsu, Iaido, Ju-Jutsu och även lite Kyoshu Jitsu Tuite.

PS. Alla dom där färdigheterna kostade som F-N.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Tokugawa Ieyasu on 2001-07-12 20:50.</EM></FONT></P>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Try not. Do. Or do not. There is no try. [NT]

Run, Luke, Run!

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 
Top