Nekromanti Offensiv

cedda

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
64
Location
E-tuna( Bondhåla )
Jaha... nu kommer det under 2001, då kommer det antingen i december eller i början av 2002, hur länge skall vi behöva vänta egentligen??? det börjar närma sig... 6 - 7 år eller?

" Wolves are noble animals, apart from dogs "
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Usch, usch...

Såg det till min förfäran igår jag också...
Tänk om det är något hemskt som har hänt (typ att prototypen brunnit upp) och Neogames drar ut på tiden för att dölja det... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Då så

"'Kommer i augusti' var vad som gällde förra året, då sa de ju aldrig vilket år det gällde..."

Då finns det väl inget att klaga på då.
Förövrigt så tycker jag att man ska vara glad att det kommer något överhuvudtaget. Men det är klart... det är ju jobbigt när man får förväntningar och sedan ska behöva bli besviken p.g.a. att det blir förseningar. Men jag tror Neogames gör så gott dom kan.. Det är nog inte direkt för att retas.

*Väntan är lång, sååå lång*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Augusti...

Och så sa Marco på forumet maj 2001 en gång, så varje månad har nog blivit nämnd någon gång.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: Korrigering

Jag sade inte att Offensiv skulle komma i maj, jag sade att jag hoppades/gissade på det och att det inte var ett utlovat releasedatum.

Jag gissade fel.

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jo..

Dessutom gör dom ju allt för att få det färdigställt och tillfredsställa oss spelare. De tänker ju t.ex. inte ge ut någon annan modul innan offensiv finns ute, och det tycker jag är ett starkt bevis på deras engagemang...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Korrigering

Skall vi vara riktigt petiga så gällde väl gissningen dessutom bara att Offensiv skulle vara 'färdiglayoutad' i maj, varvid tryckeriet skulle ta vid?
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Då så

Då finns det väl inget att klaga på då.
Förövrigt så tycker jag att man ska vara glad att det kommer något överhuvudtaget. Men det är klart... det är ju jobbigt när man får förväntningar och sedan ska behöva bli besviken p.g.a. att det blir förseningar. Men jag tror Neogames gör så gott dom kan.. Det är nog inte direkt för att retas.


Risken är att folk skruvat upp sina förväntningar alltför högt med tanke på den långa väntan. Jag tvivlar inte på att Offensiv är en bra bok (har själv läst några småbitar, och de var väl genomarbetade), men med tanke på den långa väntan tror jag att en del kommer att bli besvikna.

Men kom ihåg. Om ingen klagar på Offensiv så har RipperDoc lovat att äta upp sina skor!

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
Re: Korrigering

tycker det ser ut som ni har "gissat" fel i rätt många år nu??
tycker att ni kan sätta datumet några månader efter vad ni tror så blir det en överraskning att den kommer tidigare! =))

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige

stille

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
11
Location
Linköping
För min del så får Offensiv och N2 Boxen gärna vänta med att komma tills det att jag lyckats skrapa ihop nog med stålar till att köpa dem...

Jag såg just att boxen skulle komma och gissa om jag vill ha den! :gremsmile:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
boxen...

Problemet med boxen är: innehållet.. boken dvs,,

kan inte neogames släppa en box UTAN regelboken.. bara ta med det andra (om det var nått annat, mins inte) innehållet så vi som redan har ett helt och fint exemplar av boken inte behöver köpa en till ...

chrull - önskar

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: boxen...

Då är bara frågan: Hur många har ett helt och fint exemplar av boken?
Min är då inte helt, men den är fortfarande fin, eftersom den knappt är använd.

/Seinet - det skadar ju inte att ha en oöppnad regelbok heller.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: boxen...

Just det...
Man kunde ju ha släppt de två boxarna samtidigt som man släppte N2 respektive EON2 eftersom jag då hade köpt boxen istället för boken. Nu är det tveksamt om jag lägger de pengarna på en låda med rollformulär, tärningar och ett nybörjaräventyr.

50000 asylsökande kan inte ha fel,
Sverige är fantastiskt
http://naug.50megs.com
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: boxen...

Man kunde ju ha släppt de två boxarna samtidigt som man släppte N2 respektive EON2 eftersom jag då hade köpt boxen istället för boken. Nu är det tveksamt om jag lägger de pengarna på en låda med rollformulär, tärningar och ett nybörjaräventyr.

I så fall hade ju de båda regelböckerna dragit ut ännu mer på tiden, eftersom boxar och äventyr också ska bli klara. För övrigt så rör det sig inte om nybörjaräventyr utan introduktionsäventyr - de är till för att introducera spelarna i världen.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
Rollspels vecka

jaja... det är säkert bra... bara den kommer ut innan jag ska ha min helvecka rollspel nu på lovet... den börjar nu på lördag... skynda!! =))))

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
Re: boxen...

den viktigaste sidan har rammlat ur min bok... sidan med automatkarbiner... =)))
fan... *klaga*
till neotechkillarna: gör som nya DoD oken... bra ramar (eller vad det nu heter)

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: boxen...

Den boken är jävligt bra, men sådant kostar. Men jag tror nog jag skulle betala upp emot 450 kr för en bra Neotech-bok, men då skall den vara bra också.

Men låt inte denna tråd bli en av de redan många tråkiga "Neotechboken-är-av-usel-kvalitét"-trådarna.. *suckar*

/Seinet Wintermute - Lyssnar på Blind Guardian just nu...

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Re: Usch, usch...

Det vore ju underhållande, om Neogames blir tvungen att panikskriva om Offensiv för att allt material brunnit upp eller försvunnit i en hårddiskkrasch /images/icons/crazy.gif

/Mederian
- som bara är lite nyfiken på Offensiv
 
Top