Nekromanti Offensiv..............

G

Guest

Guest
Release datum på MiliTech

Militechs releasedatum är 2004, annars ljuger bäste herr Krille då han säger:
"Är det bättre med en bok som blir 500 sidor, kostar bortemot 600 kronor i handeln och kommer ca 2004?"
Då syftar han alltså på att lägga ihop den nästan färdiga NO med MiliTech och göra en stor modul av det hela.
Alltså är förmodligen MiliTech färdigt någon gång år 2004 eftersom det knappast går långsammare att arbeta för att man har ett antal papper på lagret, eller hur?
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Release datum på MiliTech

Har du inte missförstått saker och ting något. Vad Krille säger är att det inte kommer bli någon 500-sidorsbok som kommer 2004. En vild gissning från min sida är att MiliTech kommer i mitten av 2002 och är på 96 sidor, men det bygger förstås inte på någon som helst fakta utan bara spekuleringar...

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Om man ska vara kommersiell av sig så är det bra att Neogames inte ger ut allting samtidigt. Ett spel kommer till största delen att självdö om det inte kommer nya saker till det med jämna mellanrum, så är det bara...

Dessutom skulle jag tro att Offensiv är någerlunda unikt i sitt slag med extrema beskrivningar av vapen och dylikt. Min fråga till er på forumet är: Vill ni flera böcker med ingående beskrivningar av vapen (typ de som kommer i NO) eller skulle ni hellre vilja ha allt i en modul, fast nedskuret ganska rejält?
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Du e ju grön... furre...

Tycker faktiskt att det är lite dåligt att nämna demoner i Mystik & Magi och ha besvärjelser som Demonologisk nedkallning, när det inte finns information om demoner...

Har du inte fantasi? Nä, men ärligt talat så kan jag förstå din kritik, men är det inte ganska många som i vilket fall som helst vill ha en Demonmodul och om delar av denna skulle publicerats i Mystik & Magi (som dessutom skulle blivit 160 sidor tjock...) skulle Demonboken redan ha publicerats... Det känns väl lite onödigt att dubbelpublicera... Du kan ju använda Mystik & Magi till att nedkalla demoner och sätta dem i artefakter...

Å förresten, när är Militech-releasen planerad? Typ vilket år...

Jodå, den finns så vitt jag vet fortfarande kvar på listan över kommande moduler, men när vore nog lite dumt att svara på redan nu. Det tar tid att skriva en modul och folk blir bara beskvikna om det inte kommer när det är sagt...

/Emil
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Jag har tagit upp detta ett flertal gånger....O jag vill inte vara tjatig av mig igentligen....Men lovar man att en viss beskrivning skall vara med i en viss bok så skall den finnas där......

O inte som NeoGames gör....Lovar en sak o gör något helt annat....Ok...De flesta verkar tycka att det är helt ok...Men det gör INTE jag....

Mvh
NecTech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Tjenare..

En bok med flera hundra vapen är INTE intressant. Dessa kommer aldrig till användning....Folk har sina favoritvapen och använder dessa...Det är klart det kan vara roligt med lite variation...Men flera hundra vapen är LITE onödigt....

Enligt mig är det tillräckligt med ca 20 vapenbeskrivningar av varje vapensort...typ 20 pistoler, 20 automatkarabiner..osv, osv.

Vill man ha mer så är det ju inte svårt att ta fram egna vapen.....

Något NeoGames borde sattsa på är ju lite mer världsbeskrivning.....Annars blir det bara en massa folk som går omkring med massa vapen i en värld som inte finns...

Mvh
NecTech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag skulle säga att det enkla är ett fixa till världen, men det svåra är att fixa regler. Regler som siffror för vapen, och en hel kasse andra regler som kommer i NO.
Världen i NeoTech är avsiktigtligt gjord för att folk skall kunna variera den, den är felxibel. Visst, nu finns det lite material, men N2 har inte funnits länge. Att ändra på NO nu är helt otänkbart, med så mycket arbete som ligger bakom, plus att så många kommer köpa den. Folk vill inte ha NO än mer försenad. Men, till november kommer ju Euro, då får ni lite världsbeskrivning. Och faktum är att det finns ganska mycket i NO som beskriver Neotechs värld. Det finns ett kapitel som heter Vapen i samhället, med en massa vapenföretag beskrivna, med vapenlagar, med texter om hur vapen används i samhället, etc.

Visst, det kan vara överdrivet många vapen, men varför inte? De är ju redan skrivna och vi tjänar inget på att slänga ur dem ur modulen. Faktum är att många som spelar Neotech är vapenintresserade, och att många kan lägga ner timmar på att välja rätt utrustning till sin karaktär. Jag skall inte yttra mig om det är bra eller inte, men det finns efterfrågan.

/RipperDoc
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Du e ju grön... furre...

Tja, nånstans måste man dra gränsen...besvärjelsen passar bättre i en magibok än i en demonbok.

Militech...det finns ingen planerade release, men jag skulle säga slutet av 2001. Detta är dock än så länge helt inofficiellt.

/RipperDoc
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Som sagt....Jag vill inte gnälla....Jag lovar!!

Men det var faktiskt så att det skulle finnas med beskrivning av demoner i mystik och magi...Men ojdå vad fel jag hade...

Nåväl...Vi lägger ner det här...För vi kommer nog inte så mycket längre än såhär.

Mvh
NecTech - Som trots allt skall köpa NO (Har ju väntat ett bra tag /images/icons/laugh.gif)
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 
G

Guest

Guest
Re: Release datum på MiliTech

"Vad Krille säger är att det inte kommer bli någon 500-sidorsbok som kommer 2004" ?? ? ?? ?
Vad tror du egentligen 400 sidors boken kommer att innehålla då? Boken skulle faktiskts innehålla Militech samt dom tre NO Böckerna. DVS så tar det enligt Krille till år 2004 innan militech är färdigt för det tar väl inte så himla lång tid att trycka papper, eller hur?
Givetvis så tror jag inte på detta utan håller mer med dig som jag quotar ifrån att det förmodligen kommer ut år 2002 eller så men jag ville notera felaktigheten i Krilles tänkande då han försöker få oss att acceptera 4 eller fler böcker i stället för en.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Release datum på MiliTech

Jag tycker releasedatumet bör vara "När den är klar".

Då finns inte ens risken att dra över det satta releasedatumet. Inte heller risken att den blir klar för tidigt.

Riddaren /images/icons/smile.gif
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Re: Offensiv & lite om Codex

Eftersom vi är två vapenfetischer i vår spelgrupp så är NOett måste...
När det gäller Världsbeskrivning och liknande borde Codex vara perfekt för detta. Här kan små företelser i världen beskrivas. Allt från vad för teknologi som finns i en lägenhet, olika musikgrupper, hur musiken låter, vilka som är medlemmar i bandet. Skådespelare, deras nästa projekt, vilka som ligger på Betty Ford kliniken osv i all oändlighet.

Ronnie - Som vill ha mer vapen OCH veta mer om världen
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Release datum på MiliTech

Vad dillar du om?
Krille frågade, med viss dold ironi, om det var nån som ville ha en 500-sidors bok, som kostar 600 spänn och som skulle komma ut 2004. Nu ska det ju inte bli så, det var bara ett sarkastiskt förslag! Man kan kalla det en retorisk fråga.

Och, om vi väjler att göra tre böcker av det här (vilket vi har), och en av dem kommer ut detta året, när kan man då vänta de andra? Typ 2001-2002 och 2003-2004.


/RipperDoc
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
En bok med flera hundra vapen är INTE intressant. Dessa kommer aldrig till användning....Folk har sina favoritvapen och använder dessa...Det är klart det kan vara roligt med lite variation...Men flera hundra vapen är LITE onödigt....

Men allt är ju inte pistoler. Det finns ju information och massor av olika sorters vapen!

Något NeoGames borde sattsa på är ju lite mer världsbeskrivning.....Annars blir det bara en massa folk som går omkring med massa vapen i en värld som inte finns...

NeoGames satsar på världen. Jag har sedan början av året jobbat hårt med Neotech Euro. Enda anledningen till att NO kommer innan Euro är att arbetet med NO hållt på mycket längre än arbetet med Euro...

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Release datum på MiliTech

Det är inget fel på Krilles argument. Om denna 400-500-sidors bok skulle innehålla Militech och några NO-böcker, så är det väl bättre att de olika böckerna blir färdiga, ex. 2001, 2002, 2003, 2004, än att man väntar på att allt ska bli färdigt, vilket kanske skulle ta fyra år...

Föressten. Varför registerar du dig inte på forumet?

/Emil
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Enda anledningen till att NO kommer innan Euro är att arbetet med NO hållt på mycket längre än arbetet med Euro...

Är det sååååååååååååååå enkelt? /images/icons/smile.gif

Riddaren - som just undrade...eller gjorde jag det verkligen
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Hur ska man skaffa ett favoritvapen om det inte finns ett urval att välja mellan?
Är det realistiskt att alla man träffar under livstider med, säg 5, karaktärer endast har totalt 20 olika vapen?

Det är grymt bra med hundratals olika vapen! /images/icons/smile.gif

Sen kommer ju NeoTech Euro och NeoTech Plus, i de (förmodligen Euro) lär det ju finnas lite världsbeskrivning, dessutom är en värld lättare att hitta på en hundratals vapen /images/icons/tongue.gif...

// P|uT0NiUm
 
Top