Nekromanti Offensiv

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Tänkte bara höra om det är värt att lägga ut pengar på denna modul? En kortare recension av vad som finns med i matnyttig väg skulle inte heller vara helt fel.
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
I Offensiv finns alla vapen du någonsin kan behöva, det finns även regler för stridskonster. Som namnet antyder så handlar denna modul om vapen och strid. Gillar du och dina spelare att skjuta mycket så är Offensiv ett måste, annars är modulen inte så livsnödvändig.
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Det är väl mestadels stridskonsterna vi kommer att använda. Tycker ju att det redan finns tillräckligt med vapen i spelet..

Någon som kan ge en kort genomgång av stridskonstreglerna? Liknar dom Eons? Lätt att skapa egna? Lagom bra, så man slipper få en massa galna über-ninjas i sin spelgrupp...
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Liten varning... det är ganska lite stridskonst och mycket vapen i Offensiv. Mycket vapen 300 st plus 2000 ammotyper... lite väl mycket tyckte vår spelgrupp som inte var så förtjusta när vi väl bläddrade lite i den. Kul första gången dock.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Vapen-fetischisternas handbok

Helt seriöst nu.
95 % av matrialet i Offensiv är våld, våld och mera våld.
I gammal DoD anda så kan man kalla den för vapen-fetischisternas handbok utan att överdriva.
Tycker du om att skjuta på saker i rollspel ?
Tycker du om stora puffror ?
Vill du ha en ohemul mängd ammonution att välja mellan ?
Då är definitivt Offensiv någonting för dig !

Se det så här. Om du skaffar offensiv så kommer du aldrig att ha problem att hitta ett vapen som passar eller en regel för någon skum vapentillsats.
Om du skaffar offensiv så är dina vapenbehov i NeoTech klart tillfredsställda för all framtid.

Det bästa med boken enligt mig är dock stridskonsterna. Systemet för stridskonster i Offensiv är enligt mig klart överlägset det som finns i Krigarens väg till Eon. Användandet av olika nivåer i teknikerna gör att man med en större precision kan avbilda olika skolor. Det hela gör åtminstonse mig väldigt glad.

Annars så får du också en sida "hollywood regler"
Dom är ganska roliga och kan med fördel användas om karaktärerna spelar typiska hjältar i hollywood stil /images/icons/cool.gif (Jag använder dom dock inte, men det beror på vissa andra omständigheter)

Slutbetyg:
Jag tycker om Offensiv, och tycker att det var värt slantarna. Detta beror dock troligtvis på att jag är lite smyg-vapen-fetischist /images/icons/grin.gif
 

BrickuS

Veteran
Joined
15 Aug 2001
Messages
47
Location
Tranås
VARNING: Det är j*vligt lätt att köra enspårigt och överväldigas av alla vapen som finns och som i praktiken gör ungefär samma sak men heter olika... det är roligare med vapen som "råkar dyka" upp, kräver 17 i STY för att bära och vars rekyl skickade ut en medspelare ur en större byggnad... låter det kul? Skaffa dig då onödigt mycket fantasi och spela med den som handbok istället för Offensiv...

Skulle vilja säga (lite kortare så där) att Offensiv inte riktigt fyller någon funktion i mina ögon... man klarar sig bättre med 219 spänn + lite improvisation / fantasi än Offensiv... Väntar spänt på en handbok om världen, personerna etc. i Neotech medan Offensiv ligger på en hylla och samlar damm.
 

krazhnaya

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
76
Location
sthlm, swe
Re: Vapen-fetischisternas handbok

litet minus är juh att det inte finns bilder på alla vapen... man tycker att dom borde ha struntat i bilder på beretta och glock pistoler och istället haft en bild på starlight (den med 2mmCDLP)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Drakpistolen!

Men den där drakpikkan är ju apgullig, ju. Den gör att jag förlåter Neogames allt de någonsin gjort. Jag älskar den.


Storuggla, utlradeathslacker
 
Top