Nekromanti Offensiv

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Om jag skulle få för mig att göra en v2 av Offensiv, vad skulle ni då vilja förändra, modifiera eller se mer/mindre av?
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Personligen älskar jag stridskonster, så jag skulle vilja se närstridsbiten lika genomarbetad som avståndsstridsreglerna /images/icons/smile.gif
Det verkar ha smygit sig in en del buggar i stridskonsterna, och vissa tekniker är kanske lite skumma (regelmässigt).

Bilder på alla vapen skulle vara trevligt, men det blir en hel del jobb?

Längd (och bredd) på armborsten? Det står att vissa är 'kompakta', men hur stora är de då? Kan man till exempel bära dem under en rock, utan att det ser alldeles för skumt ut?

Annars tycker jag nog att skjutvapendelen, och kapitlen om vapenlagar, ammunition och liknande är ganska kompletta.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Stridskonstkapitlet känns svårtillgängligt. Nåja, man fattade det till sist.

Vissa vapenillustrationer kan arbetas lite mer på... De flesta var dock mycket snygga (och många). Fast fler skulle ju inte skada.

Mindre death ordonance... (men smaken är ju delad)

Lite tradition hur folk bygger vapen på gatan. Sprängdeg och spikar i konservburk. Hagelpatroner i järnrör osv... (i hur stor utsträckning det nu förekommer).

Några exotiska vapen, kapitlet "Övriga vapen" saknade en hel del :)

I övrigt är jag nöjd. Efter att ha spelat ett antal gånger med tillgång till offensiv är det ett mycket bra tillbehör som jag inte skulle vilja vara utan för allt i världen.
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Jag saknar Helt Klart fasta vapen.. och raketgevär.. till fordonsstrid... nu när stridsystemet är så bra så hade det varit trevligt om man kunde få veta hur mycket pansar mina stackars spelares RP behöver till sin bil när skurkar skjuter skarpt. men fordonsstrid hör kanske inte till offensiv.

Men det som jag saknar är användning för färdigheten rekyllösa vapen.. typ laservapen som det bara har antytts till i boken att det finns.. :|

jaja Raketgevär och Laservapen. det är vad ville ha men inte fick när jag köpte offensiv... som iof helt klart var värt pengarna.. jag fillade boken skapt.

Fler bilder på vapnen.. snyggt med dom som finns...

Det var mina tankar... dom fick ni gratis. :gremwink:
 

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Jag skulle deftentivt vilja se...

...mindre av ett v.2 av Offensiv - inget ont över denna produktion men jag vill hellre se kampanjmaterial rörande världsbeskrivningar, cyberpunk och kanske det ogripbara cyberspace.

Men eftersom majoriteten av Neotechnyttjare tycks föredra milistajl på sina kampanjer före Deepdown and dirty cyberpunk så kommer det väl rasa ut ammunitonstyper och pickadoller inom en snar framtid... /images/icons/frown.gif

J One
 
G

Guest

Guest
Offensiv är en fantastisk modul, som inte skulle behöva kompletersas. Gör hellre en ny modul med stridsvagnar, attackhelikoptrar etc. Och hur man använder dem i strid.
/Mushroom
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: ENDA sättet skulle vara FLER vapen! [NT]

Kanske det skulle sitta bra med en vapendatabas på www.rollspel.nu (eller kommande Nogo som jag enligt rykten har hört skall finnas på adressen nogo.rollspel.nu).

En databas med något tusentals vapen med bilder och allt, möjlighet att skicka in bidrag (som dock granskas av killarna på NG (för att de skall vara "officiella")).

»And the Seer of Visions can now rest in peace. There ain't no more demons and no more disease» (Helloween)

/Seinet Wintermute - som kollade på Sagan Om Ringen idag, och ej har offensiv än...
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: ENDA sättet skulle vara FLER vapen! [NT]

Nogos url finns i tråden under...
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Ni har gjort ett rollspel där 1/3 av grundboken är strids relaterad. Sedan har ni gjort en ny modul som bara har vapen. Kunde det inte vara lite smartare att göra en modul som verkligen tar upp själva spelvärden mer, om dess människor, maktstrukturer mm. Världsbeskrivningen i Neotech skänns ofta fruktansvärt tunn och man får allt för ofta plocka in saker man sett på film eller i något annat äldre rollspel (CyPunk2020,Mutant) för att få spelet att flyta bra. Ibland känns det som den väldigt tunna världs beskrivningen bara är ett nödvändigt ont bara för man ska kunna använda sina boffer-gevär. Detta borde ni jobba mycket mer på om inte Neotech ska bli ett bagatellrollspel som bara kommer och sedan försvinner.
Ni har vapen, vad ni behöver är en värld som man kan använda dom i.
OLLE
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Offensiv är en fantastisk modul, som inte skulle behöva kompletersas. Gör hellre en ny modul med stridsvagnar, attackhelikoptrar etc. Och hur man använder dem i strid.

Senast jag kollade så var Neotech ett ROLLSPEL! Och inte en stridssimulator.

/Honken
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Jag skulle deftentivt vilja se...

Men eftersom majoriteten av Neotechnyttjare tycks föredra milistajl på sina kampanjer före Deepdown and dirty cyberpunk så kommer det väl rasa ut ammunitonstyper och pickadoller inom en snar framtid...

Jag håller med, ta till exempel Shadowrun... Halva spelet är de sköna miljöer som finns beskrivna, och de coola karaktärerna. Ta till exempel Shadowruns "Sprawl Sites" en underbar modul!

Just nu känns det som om att Offensiv och dess efterförljare är för N2 vad Monster Manual serien var för AD&D...

Där man istället för att använda sin fantsi bara tog ett nytt monster för att tillföra något nytt...

/Honken
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Offensiv - klargörande

Alltså - månag kommentarer om att prioritera andra moduler/världsbeskrivningar har inget med denna tråd att göra.

Läs min fråga igen, och besvara den. Annars är den inte till mycket hjälp. Tack på förhand.

(en ev v2 av Offensiv kom bara upp på tapeten eftersom den säljer så rasande bra och snart verkar ta slut - så jag ville bara kolla vad som behövdes fixas isf)

Närmast på G är ju Euro, en sprängfylld bakgrundsmodul.
 

mr colt

Veteran
Joined
27 Jun 2001
Messages
144
Location
uppsala\sverige
fordom

jag skulle vilja ha mer regler om strid som inte är man mot man, typ lite om bilpansar, skulle sitta fin nu när en karktär fixat minigun i bilen /images/icons/tonguea.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
En sak som verkligen var nedrigt av dig...

Var att ta bort hanen på Desert Eagle!!!!!

Därför borde du införa priser och lite lite modifikationer för samlarvapen (de kanske funkar lite sämre då de är äldre, och är förmodligen mycket dyrare då de inte tillverkas längre). Exempelvis Desert Eagle mark XIX, som du, kättare, exkluderade från offensiv! /images/icons/wink.gif

Dessutom borde du verkligen lägga in 'motorsåg' som närstridsvapen, det är faktiskt jätteviktigt då man oftast har en sådan i den obligatoriska vapen-sportbagen man går runt med /images/icons/wink.gif. Varför inte helt enkelt svara på detta inlägg, sätt ämne till "Motorsåg" och skriv in inofficiella regler för den, så att alla som saknar motorsåg helt enkelt kan söka på forumet efter just den topicen! /images/icons/wink.gif

Annars är faktiskt Offensiv jättebra i mina ögon, tack för en superb modul (från mig och min spelgrupp bestående av 4 pers)!
(saknar fortfarande gamla ökenfåglarna /images/icons/wink.gif)
 
Top