Nekromanti Offensiv!

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Jag är en gammal rollspelare som började någongång i slutet av 80-talet. 1993 köpte jag Neotech. Ett coolt spel tyckte jag. Nåväl, till julen 95 eller kanske 96 så fick jag reda på att Neogames skulle släppa ett tillbehör till detta fina spel. En perfekt julklapp tänkte jag och önskade mig det. Men som ni alla vet så kom inte tillbehöret ut då.

Skam den som ger sig tänkte jag och önskade mig det igen till nästa år, och nästa år, och nästa år och nästa år (detta år fick jag dock N2), och givetvis (på ren envishet för jag har i stort sett inte spelat rollspel på ett par år) även till i år. Och ser man på! I ett paket format som ett vedträ (min bror är allt lustig) låg till sisst Neotech Offensiv.

Har bläddrat igenom lite och jag blir djupt imponerad av tillbehöret. Det är nästan att man förstår varför det tog tid, så mycket som finns inklämpt mellan första och sissta sidan! Skulle kanske till och med kunna sträcka mig så långt som att dra klichén: "det var värt väntan". Måste bara provspela först. Måste damma av regelboken, tärningarna, pennorna och de gamla rollspelskompisarna. Har redan böejat klura på ett äventyr...

Ett tämligen värdelöst inlägg men jag ville bara dela med mig av den fina julberättelsen. God Jul!
 
Top