Nekromanti off-topic syns inte?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,504
Det togs bort på grund av att det fungerade som röda tygstycken för så många när vissa människor gjorde trådar som var offensiva till grundläggande mänsklig värdighet typ varje dag.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag tycker det är bra att iallafall illusionen av att det här är en rollspelssajt, snarare än en allmän samhälls- och livstilssajt, upprätthålls.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Recca;n96120 said:
Varför syns inte off-topic trådar på högersidan?
Den blev alldeles för populär, övetog till viss del rollspelsdelen på sidan. Sen var en del av materialet alldeles för kontroversiellt och drog på sig modereringar. Så på test så tog dom bort visningarna för off-topic.

Kan vara lite synd då vissa av trådarna hade väldigt höga visningstal - betydligt mera än "Vilken är din favoritpizza?". :emb:
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Jag tycker att tidigare svar ger halva sanningen. Mitt intryck är att folk tog till off-topic forumet för meta-ämnen så fort de fick röd text av moderatorerna. Det gick till ungefär så här:

1. ny tråd om svärdskonst startas
2. användare flippar totalt och ger ett försvarstal mot feminism (?)
3. moderatorn går in och säger "fast nu är det här en tråd om svärdskonst, okej"
4. användaren startar en sekund senare off topic-tråden "åsiktskorridoren - varför man inte får prata om mansförtryck"

Genom att sopa off topic-forumen slipper man det där, bara hänvisa till att det är ett rollspelsforum, inget annat.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
MattiasLejbrink;n96222 said:
Jag tycker att tidigare svar ger halva sanningen. Mitt intryck är att folk tog till off-topic forumet för meta-ämnen så fort de fick röd text av moderatorerna. Det gick till ungefär så här:

1. ny tråd om svärdskonst startas
2. användare flippar totalt och ger ett försvarstal mot feminism (?)
3. moderatorn går in och säger "fast nu är det här en tråd om svärdskonst, okej"
4. användaren startar en sekund senare off topic-tråden "åsiktskorridoren - varför man inte får prata om mansförtryck"

Genom att sopa off topic-forumen slipper man det där, bara hänvisa till att det är ett rollspelsforum, inget annat.
Va? OT-forumet är inte borta. Det ligger fortfarande där nere under kulturforumet. Fritt för vem som helst att gå in i och posta i. Det är bara att vi andra slipper se det om vi inte aktivt går in och tittar.
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Rymdhamster;n96223 said:
Va? OT-forumet är inte borta. Det ligger fortfarande där nere under kulturforumet. Fritt för vem som helst att gå in i och posta i. Det är bara att vi andra slipper se det om vi inte aktivt går in och tittar.
Jag menade "dolt", inte borta.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,675
Location
Eslöv
MattiasLejbrink;n96224 said:
Jag menade "dolt", inte borta.
Ditt svin!
Så säger du för att du försöker dölja mansförtrycket!
*Sticker genast iväg för att skapa en ny tråd*
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Mundo;n96266 said:
Ditt svin!
Så säger du för att du försöker dölja mansförtrycket!
*Sticker genast iväg för att skapa en ny tråd*
Jaha, så man får inte säga "dolt" nu för tiden? Åsiktskorridoren i PK-Sverige blir smalare och smalare.... Det heter dolt, så har vi alltid sagt och passar det inte kan man lämna tråden och åka hem till sin egen tråd!

(OBS sarkasm om någon nu mot förmodan skulle tro annat)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Åsiktskorridoren i Sverige är numera så smal att den bäst kan liknas vid en dold lönngång som ingen hittar. :)
 
Top