Nekromanti Och så har galenskapen börjat

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Sagan om ringen-galenskapen inleddes i dag officiellt i och med att SVTs Rapport sände ett relativt långt inslag om den kommande filmen.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
det behöver ju inte bli så men tänk om filmen suger getanus... det tål att tänka på, själv ska jag inte se premiären, jag går på den sen ifall den är bra, ifall folket inte vet det men reklam är bara för skitfilmer.

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
hmmm....

hm, undrar varför jag postade detta mess här?

Jaja... man kan väl inte pricka rätt forum varje gång. =)

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Re: Inleddes inte den 1998?

Det var bara lite förberedelser och såndat som började då. Det är först nu, när sveriges television ger sig in i hypebildningen, det börjar på riktigt i sverige.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
vette fan men, Sagan om Ringen-filmen kan bli en höjdare, en kompis sa att den inte var en höjdare (han har laddat ner den) :D

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
Det tvivlar jag på. Den är inte helt färdig än.

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
iofs det kan jag inte hålla mot filmen, men jag tycker inte om hypade filmer däför att oftast är det just det, hype.

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Re: Inleddes inte den 1998?

Jag vet att han har den, den är klar så... bara så ni vet, men den kan bli bra, lita inte bara för mycket av era polare

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Ja den går vi på...

HAHAHAAH!

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Anders Wänn

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
34
Location
Borlänge, snart Malung
Filmkvalitéer

Ingen film blir bra när den är rippad via internet. Liten bild, dålig kvalitet, sunkigt ljud osv. De kvalitetsförlusterna kan sänka vad som helst. I synnerhet en film som bygger så mycket på upplevelsen.

F.ö. tror jag att den svenska SoRhypen började på 60-talet då den första översättningen kom ut. Hade inte det hänt så hade det varit svårt att hypa filmen.

/Anders, som faktiskt ser fram emot att se den på bio.

/Anders Wänn - Terra Incognita.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Filmkvalitéer

jo men med tanke på att den redna är hypad, borde själva titeln tala för sig själv däremot kanske de vill att andra "vanliga" människor ska titta på den också och då måste de tyvärr hypa den... men jag tycker att den borde ha en rätt stor självklar publik, även ifall de hypat den så hade den nog varit en kassasuccè däremot så vill de ju tjäna så mycket pengar som möjligt på filmen, förresten finns det ngt nytt sgaan om ringen rollspel ? eller finns bara det gamla sunkiga (det engelska) från 80-talet ?

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Yiihhaaa !!

Är det inte skönt så säg ! Just sådana här galenskaper ÄLSKAR jag !!! Kan knappt bärga mig tills filmen kommer...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Anders Wänn

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
34
Location
Borlänge, snart Malung
Re: Filmkvalitéer

Jo, nog är det den fule Mammon som sticker sitt tryne i filmmakarnas konstnärliga värv.

Tja, det sunkiga engelska finns ju, miserabelt nog, i en svensk översättning. Fast det skulle inte förvåna mig om det dyker upp en d20-variant snart :-\


/Anders Wänn
PR, naturvetenskap och pedagogik - Terra Incognita
Fansinspalten - Sverox
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Filmkvalitéer

Decipher (som tidigare mest gjort sig känt för diverse kortspel, såsom Star Wars och Star Trek TNG) har lagt beslag på licensen att göra LotR-rollspel, liksom på licensen att göra Star Trek-rollspel. De har anställt i stort sett hela personalen på det forna Last Unicorn Games (som gjorde det förra Star Trek-rollspelet). Varken LotR eller ST kommer dock att använda d20-systemet, utan i stället kommer de att göra ett eget hussystem.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Re: Filmkvalitéer

Hmmm... Vi får hoppas att det blir bra. Men man är ju skeptisk ändå. Det blir säkert MERP i fortsättningen också!

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
Mja, men om ingen "hypade" filmen, hur många skulle över huvud taget veta att den fanns? Ingen hypade Rocketeer när den kom, och den hade kunnat bli en riktig kassasuccé då det är en lät äventyrsfilm. Men ingen hade hört talas om den, så ingen gick och såg den. I min åsikt är reklamen för LoTR en droppe i havet jämfört med den massiva reklamvåg som startade ett halvår innan Phantom Menace kom.

Att vanliga media gör mer reklam för en film än man ser trailers och kommersiell reklam för den är rätt ovanligt i min mening.

Sen måste man ju fråga: gör det faktum att det är mycket uppståndelse runt en film att den automatiskt blir dålig?

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 
Top