Nekromanti ObT6

Sedan DoD kom och folk har uppmärksammat det där "dolk-faktumet" är det nog få "privattillverkade" rollspel som INTE har någon form av lösning på faktumet ifråga. I det regelsystem jag skriver så finns en form av lösning =)

Instämmer.. Det är så i min DoD-mod också [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som visserligen inte alls tänkte på "dolkproblemet" när han gjorde sitt system

Re: ObT6 [Mer OT, kan inte motstå]

I mitt regelsystem gör atombomber och dolkar ingen skillnad på skada, bara hur bra du är på att slåss....

Atombomber... Nu är vi på h e l t fel forum... :gremwink: (undrar hur realistisk skada jag har i dylika fall)

Tja; du har fått svar; men mitt mer personliga sätt att se på saken är som sådant ATT just Ob-tärningsidén simulerar slumpen, det står i din tabell att armen är skadad, men inte om du fått ett litet sår i köttet eller om både leder och muskler är av... och i ett system som Eon är väl det bäst... som Krille (oh store rollspelsgud) sade angående Västmark så är det mer realistiskt att veta HUR ILLA skadad du är istället för VAD som är skadat.

...simple...
...ha det!

det jobigaste med alt är att du kan döda vem som helst med en nål ett litet stik så kan dom för blöda tack vare det dom tar inte hän sin till att blod kan koagilera

Nemän!! Sicket liv ni för![OT]

Niklas, du borde vara glad.. :gremooo:
Alla "forumare" har gått och väntat på en puss från Krilles damer, också är det du som får det......
Orättvist!
Dessutom börjar Krille oroa mig mer och mer, "*puss*" är en typisk slynarstorm grej....
Har Krille blivit förförd av de läskiga fjortisarna inne på slynar och skaffat sig en han med....oroväckande indeed.... :gremsmirk:

Mig veterligen så var det Dan Hörning som kom på Neogames-Ob. Han var med och skrev Neotech 1 och han ligger även bakom Svärdsspel i Hadarlon.

Jag skulel tänka mig att det är lättare att slåss med en dolk då atombomben är mkt otymplig i de flesta lägen.

Jag tycker att Ob-systemet gör Eon till vad det är,
ett jävligt kul och bra rollspel! Och allt kan ju hända i Mundana, och allt kan hända med Ob-systemet.
Väldigt bra Neogames (applåd)!

Back