Nekromanti Obsidian: Age of Judgment

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Är det någon som äger/har spelat detta Cyberpunk/Efter Katastrofen/Ockultism-rollspel? Jag funderar på att köpa det.

För er som inteh ar en aning om vad spelet handlar om så är storyn ungefär så här: I framtiden har mänskligheten kriget med helvetets legioner och ödelagt Jorden. Enbart en stad står kvar. I den staden kämpar storbolag om makten.

Rätta mig om jag har fel, ni som vet mer om spelet.

//SlaskSugenPåSpelet

SlaskBomben tillbereds i mikrovågsugnen...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Det lät ju som en originell handling.
Bättre ingen handling alls än en uttjatad handling.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Apophis Consortium (eller nått liknande) heter de som gör spelet. Det finns att köpa på SFBokhandeln.

http://www.sfbok.se/kat/sf/4129.htm //SlaskKommerIgen SlaskBomben tillbereds i mikrovågsugnen...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Min tanke var att också köpa spelet, men sedan läste jag flertalet rescensioner som fick mig att inte längre vilja ha det.

Rescensionerna, som var kompletterade med citat från spelmakarna själva, antydde att Obsidian från början var ett rent post-apokalyptiskt spel och inget annat. Men spelmakarna förstod att de måste göra något mer för att få spelet att sälja, så de la in helvetes-prylen.

Enligt alla rescensenter kändes det i materialet eftersom demoner, kulter och så vidare kändes mycket påklistrade och beskrevs endast knapphändigt. Tror att spelet fick 2 av 10 av en rescensent och 1 av 5 av en annan. Mycket på grund av knapphändigt material men också för att spelet på något sätt var dåligt upplagt.

Personligen har jag inte sett spelet, men efter dessa rescensioner tappade jag definitivt intresset. Vill du däremot läsa något med samma "anda" så föreslår jag ett inköp av Spawn Annual: Blood & Salvation.
 
Top