Nekromanti Obduktionsrapporter

Alighieri

Veteran
Joined
9 Feb 2004
Messages
18
Location
Varberg
Hallå.
Är det någon som har använt sig av egengjorde obduktionsrapporter under något spelmöte, hur fungerade detta? Om någon har använt det så får denne gärna dela med sig av grunden till en rapport, då jag bara hittat halvdassiga rapporter när jag googlat.

Tack
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Ämnet kom nyligen upp på Yog-Sothoth. Jag antar dessa kan användas som någon sorts mall vid hemmasnickrade rapporter.
 

krämer

Veteran
Joined
7 Sep 2005
Messages
31
Obduktionsprotokoll

.
Obduktion nr: 2275394 Obducent: Dr N.N

Avliden: Philip Marcus Grant Ålder: 45 Ras: Kaukasisk


Yttre besiktning Den döda kroppen är 192 cm lång samt väger 84 kg. Rigor mortis kvarstår. Likfläckarna är orienterade ventralt och kaudalt på bål och ben samt distalt på armarna,
tydande på att kroppen efter döden legat framåtlutad i drygt 45 graders vinkel. Håret, som är rödblont till färgen, är välvårdat. Kläderna är väsentligen intakta. Hudkostymen är välvårdad och intakt med undantag för nedanstående. Kroppen uppvisar generellt god muskelbyggnad.
Ansiktet är i stort sett täckt med levrat blod. På skallen, occipitalt, 5 cm från översta nackkotan, exakt i kroppens medellinje, finns ett cirkulärt ingångshål, 9 mm i diameter. Runt såret syns endast sparsamt med krutstänk. Frontalt, exakt på övergången mellan näsroten och pannbenet finns ett 1,5 x 2 cm stort utgångshål med uppfläkta hudkanter.

Organfynd Hjärtat är lätt hypertrofiskt, tydande på god fysisk kondition. Pulm u.a. Bukorganen är alla u.a. Ventrikeln innehåller ingen föda, däremot finns rikligt med innehåll i ileum och colon.
Som bifynd noteras en inflammation epikondylärt på höger arm, motsvarande tennisarmbåge.
Vid öppning av skallen finner man intakta meningier med undantag för det penetrerande traumat. Rikligt med blod subduralt. Kulan har gått in i skallen strax ovanför lillhjärnan, passerat mitt emellan hjärnhalvorna, genom thalamus och synnervskorset. Härvid har också den främre kommunikanten av arteria cerebri anterior delats. Den resulterande blödningen var massiv och är med stor sannolikhet den direkta dödsorsaken.


Laboratoriefynd Rutinkemi u.a. Toxikologiprover u.a.

Preliminär diagnos Skottskada mot huvudet med resulterande intrakraniell blödning. Fördelningen av krutresterna och den flacka projektilbanan tyder på att skottet avlossats på mer än tre men ej mer än tio meters avstånd. Döden torde ha inträtt cirka tio timmar före fyndet.


:gremblush:) Det är gött att ha läkarstudenter runt sig när man skriver rollspelsscenarion (tack Benny). Ovan taget från Ett fall för Inspector Pooh.

krämer
 
Top