Nekromanti Nyvintern kommer

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Heter egentligen Nicklas och ritar en hel del.

Gillar spel som bygger på Gumshoe och Fate mest just nu — även om världen i Eclipse Phase är så-förjordat-bra-att-det-framkallar-yrsel och Burning Wheel känns förjordat trevligt. Fast preferenserna kommer mest in som spelledare, som spelare spelar jag nästan vad som helst.

Lyssnar på the Mekons, läser böcker på ett halvsnobbigt sätt. och äter kakor.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Välkommen!

nyvinter;n6764 said:
Gillar spel som bygger på Gumshoe och Fate mest just nu — även om världen i Eclipse Phase är så-förjordat-bra-att-det-framkallar-yrsel. Fast preferenserna kommer mest in som spelledare, som spelare spelar jag nästan vad som helst.
Nu när Gumshoe fått en "fri" version borde det definitivt byggas ett Eclipse Phase - Gumshoe-hack!
nyvinter said:
Mos def! Jag petade lite på ett rollformulär till ett sådant som byggde en del på Ashen Stars — fast EP behöver definitivt stability, minst — där ens mesh var på ett overhead-papper. Så att man resleavar på riktigt. Det blev lite väl komplicerat.

Gillar fortfarande idéen även om man säkert borde börja med reglerna...
krank said:
Jag är rätt mycket systemminimalist, så jag är nog rentav beredd att lägga Stability åt sidan. När jag är klar med mitt nuvarande rollspelsprojekt (Rotsystem, retrocyberpunkspel i grön postapokalypsvärld) funderar jag på att se hur man kan modda det systemet till EP. Rotsystem har samma grundtanke som Gumshoe när det gäller ledtrådar, men har inte det eviga poängfifflandet under spel som jag stör mig på i Gumshoe...

Ashen Stars var definitivt för regeltungt för mig. Kändes som att de överladdade Gumshoe en del med en massa onödigt bjäffs som mest var i vägen. Får se om implementationen i Night's Black Agents är något att ha...
nyvinter said:
Night's Black Agents är väl den gumshoe-variant jag gillar bäst. Nu är jag inte riktigt så minimalistisk med regler som du men den hade en modulbasis för reglerna jag gillade — bättre genomförd och tydligare än det var i till exempel ToC.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Istället för att skapa en tråd om det någonstans där det inte känns helt 100% som att det passar — vissa borde gå under rollspel och andra under rollspelsskapande til lexempel — så varför inte använda presentationen till något? Därav:lite bilder.


Muterad orm.


Demon. Typ. (jag gillar att rita horn.)



Mer horn.





Kanindräkt.

Rymdjazz.



Spelledarpersoner för UA/Station Duty-kampanj.



En en trädinspirerad ork från igår.
krank said:
Säljer du dina tjänster, eller är det bara för kul? Gillar dina porträtt. Och dina organiska grejer öht. Och kommer troligen vilja försöka få tag på lite illustrationer till kommande Rotsystem-moduler...
nyvinter said:
Jadå, jag gör beställningsjobb och sådant. Jag är Världens Sämsta Affärsman™ men det är väl till alla andras fördel.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Välkommen, och mycket snyggt! :)
Sista bilden får mig att tänka på Sylvari från GW2. :)
nyvinter said:
Det hade jag inte tänkt på själv, men ja, säkert en omedveten påverkan: en av de bättre alv-omdesignerna IMO.
JJoghans said:
Håller med. :)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)


Liveströmmade när jag ritade det ovan, tänkt till urban fantasy-kampanj i något än så länge odefinierat system. Känns som om det varit en level up någonstans nyligen.
 
Top