Nekromanti Nyvinter klottrar

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Medan alla bilder är jäkligt snygga så får Moby Dick-affishen mig att tänka "Moby Dick - The musical", med en episk duett mellan Ahab och Moby som klimax, följt av en sorgsen sonett framförd av Ishmael. Detta är på intet sätt en dålig sak, men jag undrar om det var avsiktligt? Jag tror att det är att valen ser så glad ut (vilket får Ahab att se glad ut också, även fast han är lite mer tvetydig).
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Haha! Nej, inte avsiktligt men jag kom mer i framtiden påstå att det var det. Och valen är givetvis i modern retelling något av ett troll som retar Ahab till nervsammanbrott.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Det är rpgweek och då ska man enligt lag rita sig själv som en rollperson.



Jag protesterade lite mot den lökiga-mary-sue-i-snygga-miljöer som är Witcher 3 med att påbörja omspel av Dragon Age.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Mycket fina illustrationer tycker jag. Vad använder du för programvara/hårdvara när du illustrerar?
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Mutanten;n101241 said:
Mycket fina illustrationer tycker jag. Vad använder du för programvara/hårdvara när du illustrerar?
Ibland gör jag saker med pensel och tusch fast jag tror inte jag postat några av de sakerna här.

Oftast är det manga Studio 5 och en Wacom Cintiq 13HD. Använder oftast dess vanliga penna för svartvitt men för färg använder jag en art pen som inte bara känner av vinkel och tryck utan även snurrar penseln i programmet när jag roterar pennan.

(Ibland tvingas jag använda Photoshop för viss färgjustering eller när jag vill använda typsnitt.)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Eftersom jag är något visuellt tänkande började jag spåna kring rollperson inför en kampanj. Så för valfrihet och hur kampanjen komemr att se ut blev det lite olika alternativ.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Sjukt skön karaktär på allihopa! Känns som att man som spelledare skulle kunna ta vilket som helst av de där portätten och spinna en spännande (eller flera) SLP kring.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Tack! Och jo, de känns inte bortkastade om de återanvänds på det viset. Tankegång bakom "mustaschen" längst ned: hmmm, om man kombinerar Ming den Förskräcklige med Tobias Fünke...
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Gör 30 sånna där porträtt och tryck upp på separata spelkort så skulle du ha ett SL-verktyg som verkligen heter duga! Lätt nått jag skulle pröjsa pengar för.

EDIT: Eller lägg upp som PDF så skulle jag också pröjsa för det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Rymdhamster;n107453 said:
Gör 30 sånna där porträtt och tryck upp på separata spelkort så skulle du ha ett SL-verktyg som verkligen heter duga! Lätt nått jag skulle pröjsa pengar för.

EDIT: Eller lägg upp som PDF så skulle jag också pröjsa för det.

Jag också. Överlag skulle jag älska att ha lättillgängliga SLP-porträtt utan att behöva använda kändisbilder och sånt från google...
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Rymdhamster;n107453 said:
Gör 30 sånna där porträtt och tryck upp på separata spelkort så skulle du ha ett SL-verktyg som verkligen heter duga! Lätt nått jag skulle pröjsa pengar för.
EDIT: Eller lägg upp som PDF så skulle jag också pröjsa för det.
Är inne i en skapa fysiska objekt-fas så ska kolla upp tryckning och sådant för tarotkort-storlek (sådant som Dixit använder).
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Supersweet! Jag hoppas att svarvita (eller lätt sepiafärgade) exemplar av porträtten sparas och sorteras in i SLP-kortsmappen ;)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Rymdhamster;n116208 said:
Supersweet! Jag hoppas att svarvita (eller lätt sepiafärgade) exemplar av porträtten sparas och sorteras in i SLP-kortsmappen ;)
Ja, om de inte visar sig vara överjävliga att konvertera. En eller två tilltänkta porträttbilder fick skrotas på grund av att de såg väldigt fel ut utan färg och hade behövt målas om rejält — de flesta kan dock bli bra med enkla gradient-lager och justeringskurvor.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
nyvinter;n116210 said:
En eller två tilltänkta porträttbilder fick skrotas på grund av att de såg väldigt fel ut utan färg och hade behövt målas om rejält
:sad:

nyvinter;n116210 said:
de flesta kan dock bli bra med enkla gradient-lager och justeringskurvor.
:)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)






Egen rollperson: Pattrik, snake-oil merchant. (Typ lura på folk färgat vatten och vid demonstration använder man healing word på utvald skröplig person från pubilken.)
 
Top