Nekromanti Nyttigt godis?

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Vad skulle vara problemet med vindruvor? Mina efterforskningar har visat att de innehåller väldigt lite kalorier. Dock är det ju väldigt lätt att sätta i sig ett halvkilo kärnfria på tio minuter, men om det ändå bara motsvarar en Snickers ser jag inte riktigt problemet?
 

Mr White

Veteran
Joined
10 May 2001
Messages
126
Location
Göteborg
Vindruvor är tillsammans med banan de värsta frukterna. Många kalorier och kolhydrater. Ett ytterligare problem med vindruvor är att de säljs och därmed oftast äts i klase/låda (ca 300 till 500g) medan andra frukter normalt äts i sina naturliga "förpackingar". Om vi ställer en normalstor klase vindruvor (300g) mot ett äpple (100g) får vi följande resultat:

Vindruvor (225kcal, ca 46g kolhydrater)
Äpple (56kcal, 12g kolhydrater)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Äta bananer i klase?

Det blir nog bra med den här kommande lågkonjukturen, om det här är vad välfärd gör med folk.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Poängen var inte att jämföra druvorna med det nyttigaste och bästa mättnadskänsla-per-kalori-mellanmålet utan med vad man normalt smaskar i sig när man spelar rollspel eller glor på film...

Visst finns det goda äppelsorter, men det är inte direkt det första jag tänker på när jag ska köpa "något gott". :gremgrin:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Vindruvor är en av de onyttigare frukterna, därför så begärligt goda. Bättre än godis, men inget för den som vill minska i vikt. Viktväktarna varnar för druvor, man får äta en näve, vilket för vindruvsälskande jag är ett rent hån.

Till nötförespråkarna måste jag tyvärr säga att nötter är bra men ohyggligt feta. Det där att gå och mumsa nötter för att gå ner i vikt funkar om man äter några stycken varje gång. Att tämma en 300-gramspåse till rollspel funkar dåligt om man vill bli smalare. Däremot kanske det är bättre än godis, man slipper ju åtminstone alla färgämnen som muterar ens hjärna.

Jag missade ett kanonsnacks i mitt förra inlägg - rostade o saltade sojabönor. De är bra och håller magen igång (testa innan för att kolla så att du inte saboterar spelet med gasattack), dessutom billiga. Smaken är lite som popcorn.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,579
Location
Helsingborg
Käka...

...ölkorv.
...torkat renkött.
...dina beniga spelare.
...hemlagade GI-kakor (sök på nätet).
...smörgåsar.
...något salt så du dricker istället.

Drick...

...sockerfri blandsaft.
...(ört)te (om du inte vill kissa stup i kvarten).

/Han som även tycker folk borde skippa pizzan till spelmöten och istället laga tillsammans
 
Top