Nekromanti Nytt RPG

TheStoryteller

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
62
När dyker Fragglarna The RPG upp måntro?

Någon som gjort ett? *ler*

Gammal barnfavorit går ju som bekant i repris på TV.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
I såna fall torde ju Skräphögen bli äckligt bra....
Och tänk bara att få vara en Dos... Snacka om bra på å bygga... O vilka färdigheter borde fragglarna ha... egentligen???? Är det någon som är bra på något???

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: eh-eh-eh?

¨Gahhh... Vet du inte detta, små varelser som lever under jorden o tuggar i sig det som Doserna tillverkar.. Undviker Sprocket och hans husse, besöker skräphögen relativt frekvent och försöker också att undvika.... Öhh... vad de nu heter... Kungen, hans gemål och deras son....
Figurer typ mupparna... torsdagar runt 19-snåret på kvällarna.. Kommer faktiskt inte ihåg vad de heter... Och ja... det är Jim Henson som ligger bakom även detta

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
JASÅ DOM! Plus en BÄTTRE rollspelsidé! :p

DOM! Så fort du sa mupparna kom jag ihåg.. Ahh, barndomen..

På tal om rollspelsidéer.. Jag tänkte för att tag sedan på varför ingen har gjort ett Asterix-rollspel.. Miljön är ju perferkt.. Byhövding skickar ut grupp på äventyr, suveränt välbeskriven värld, mycket romarstryk...



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: JASÅ DOM! Plus en BÄTTRE rollspelsidé! :p

Det är redan någon som har gjort ett Asterix-rollspel och det gavs ut i hundra ex för en tio år sedan eller så. Jag har letat efter det ett tag men inte hittat det, lär ju inte vara helt lätt att få tag på...

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,010
Location
Bureå
Re: eh-eh-eh?

Fragglarna är helt klart ett av mina absoluta favoritprogram från barndomen... Möjliga färdigheter är Sjunga & spela, Fraggelbergskunskap, Smyga, Upptäcksresande.

- daniel

"The force will be with you. Always."
 
Top