Nekromanti Nytt rollspel !?

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Jag fick en ide att göra ett rollspel som utspelar sig i Ghost In The Shell världen , dvs. japan i en snar framtid ... hm , frågan är bara vilken grene som spelet skulle passa som . . och om det är ngn som vill hjälpa till och arbeta med detta seriöst.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Höpp, skulle inte Neotech redan täcka det? Neotech, och Cyberpunk 2020, typ? Nåja, nu ska man inte vara petig :gremgrin:
Så klart genren skulle bli scifi-action-anime! :gremlaugh:


Storuggla, diggar Masamune
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
haha det lustig är ju att jag är innehavare av båda systemen , men det är ju som lite små ballt att hitta på alla uppgifter & arbetsområden till alla sections , förövrigt alla typer av thermoptic etc.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jo, det är ju lajbans... Minns själv när jag satt och gjorde avancerade organisationmallar för statliga verk en gång i tiden. Och använde knappt hälten av dem. Det är kul att skapa. ^_^
Men ja... jag skulle säga att ett sådant spel skulle behöva vara smidigt. Snabba strider, man ska kunna hoppa som en rabiessmittad skattejurist och man ska vara görläcker rent ut sagt.


Storuggla, ohjälpsam
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
hehe jo snabba strider och ett system som inte är direkt värdelöst ( minns jag fel lr kunde man enligt n1 reglerna träffa i buken och göra skada i huvudet?!! ) , ivf skulle det dära med strider vara rätt simpelt , 1 d6 för träff , 1 d6 för skada , men hitpoint system isf , vapen med skjut alternativ, burst , helautomat , singelshot , det säger man innan man skjuter lr nått!?
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Huga!

Vad är det för sorts system du rekommenderar, uggelskrälle? :gremgrin:

Det är klart han ska ha BESM till ett Ghost In The Shell-spel!


/Feliath - tänkte först rekommendera d20 Modern :gremwink:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Huga!

"Det är klart han ska ha BESM till ett Ghost In The Shell-spel!"

Hehehe, att jag glömde BESM, förlåt förlåt mitt namn är plåt. BESM uppfyller ju alla kraven... wow.

"/Feliath - tänkte först rekommendera d20 Modern/Feliath - tänkte först rekommendera d20 Modern"

I och för sig, Modern är ju ett actionfilmsspel.


Storuggla, drar fram sina gamla BESM-böcker
 
Top