Nekromanti nytt rollspel

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
jag hade tänkt göra ett rollspel som bygger på neogamesregler, men världen ska vara mer lik dod. grejen e att det ska vara kul. enkelt men ändå en del val som gör det spännade. bakom varje hörn finns en skattkista eller nåt. nu behöver jag helt enkelt hjälp meed vad man ska börja med. jag hade tänkt ha grundraser som ska finnas i spelet. t.ex långfötterna härstammar alla hober från eller nåt. det ska finnas 3 dvärg raser 4 alvraser 5 människoraser 3 hobraser. till att börja med. det kanske är nån som villl vara med?/images/icons/smile.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
varför inte !

Det låter ju kul att vara med & fixa ett rollspel. Så om det finns platts, så är jag gjärna med på ett hörn.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Får jag fråga...

...vad det är tänkt att du ska ändra? Är det bara småsaker i spelsystemet eller vill du skapa en ny värld? Det låter som det sista visserligen..

Vad är det för fel med Mundana? Varför slänger du inte bara in i världen att "...bakom varje hörn finns en skattkista eller nåt." när du gör äventyren?

~Tänkte föreslå att man annars kan köpa en annan värld och använda den med Eons regler, men alla kanske är som [color:448800]Han</font color=448800> (=slö och ovilliga att göra världar)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Smidigt !

Såg åxå märke till detta !!
Sånt är ju bra, så det är väll bara att rocka på & se vart vi hamnar !!
 

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
Re: Får jag fråga...

jag gillar dods värld mer än mundana. den är bättre tycker jag. och eon har inte hober heller
 
Top