Nekromanti Nytt rollspel Simple Fantasy

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,754
Location
Göteborg
Hej, Mikael! Enkla fantasysystem finns det flera hundra av. Vad är det som utmärker ditt spel? Du måste sälja in det mer för att folk ska orka intressera sig, tror jag. Vi drunknar i spelsystem här. :gremsmile:

Välkommen till forumet!
 

Brokk

Veteran
Joined
16 Mar 2013
Messages
93
Hej! Enkelt och snyggt tycker jag det verkar. Men du behöver ett försäljningsargument, det vimlar av spel att välja. Precis som tidigare skribent sa.
/Brokk
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Välkommen Mikael. Jag läste igenom ditt spel under frukosten och måste säga att jag är imponerad!

Ditt spel andas charm och nyfikenhet som i princip alla enklare fantasyrollspel saknar (men gärna vill ha). Komplexiteten känns lagom. Jag är speciellt förtjust i många dina dina termer, ordval och namn på saker och ting. Jag gillade även hur man avancerade sig genom nya yrken på ett coolt sätt.

För en gammal stöt som mig så var detta som att skåda tidiga Drakar och Demoner eller D&D-översättningarna av Oldtimer. Mycket nostalgikänsla.

Sedan finns det alltid saker att förbättra - det allmänna språket behöver redigeras en hel del, samma sak stavas olika på olika ställen i texten och jag vet inte hur väl systemet väl fungerar i aktivt spel.

Bra första spel. Fortsätt och skriv, fantisera och inspirera.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,035
Location
Sthlm
Jag gillar att du har valt att förhålla dig till final fantasy på det vis de flesta andra förhåller sig till sagan om ringen.

Jag gillar inte att det saknas bilder på folkslagen, och beskrivningar på hur de ser ut - även om jag antar att de ser ut som antropomorfa djur.
 
Top