Nekromanti Nytt på Nor Bannog

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Jag har så smått återkommit till bloggen efter ha firat 1-årsjubileet med att göra helt andra saker. I senaste inlägget rapporterar jag till min stora förvåning att grisodlare verkar vara purjo!

I de två inläggen innan detta så mumlar jag lite om två olika böcker, dels romanen Den vita drottningen, dels den populärhistoriska boken Medeltida borgar som följde med mig hem från bokrean.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Björn Wärmedal said:
"Vi spelar mest getodlarfantasy i min grupp"
Ja, ska det vara lerigare eller stenigare och mer illaluktande är det nog det som gäller! Tamsvinen går i ollonskogen och myser.

Vill man lyxa till det kan man vara påfågelodlare istället!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Idag blev det lite kalenderklur vilket bland annat förde mig till en fin liten artikel om den medeltida jordbrukarens år.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
När jag läser Nor Bannog blir jag lite sur över att folk inte köpte Saga så mycket. Satans bra kampanj och spel så här i efterhand. Jag skulle kanske haft en mer avklädd tjej på framsidan. :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Jag följer upp kalenderkluret med ett par länktips, i första hand Kungliga bibliotekets sida om den så kallade Djävulsbibeln: Codex Gigas
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Trevligt inlägg. Jag kommer alltid att undra hur hela Fantasygenren hade sett ut om Tolkien, Gygax och andra founding fathers hade baserat sitt tänkade kring magi på hur man tänkte kring magi på medeltiden. Annorlunda, tänker jag.

Dina slott och klostertabeller är ju fantastiska. Du borde lägga upp dem på nocturnal-medias Pendragon-forum, folket där kommer nog att älska dem ...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Skarpskytten said:
Trevligt inlägg. Jag kommer alltid att undra hur hela Fantasygenren hade sett ut om Tolkien, Gygax och andra founding fathers hade baserat sitt tänkade kring magi på hur man tänkte kring magi på medeltiden. Annorlunda, tänker jag.
Oj, fruktansvärt annorlunda! Vi är väl inte direkt ute ur greppet på viktoriansk historieskrivning än heller, så de hade väl ingen sportslig chans kanske?

Dina slott och klostertabeller är ju fantastiska. Du borde lägga upp dem på nocturnal-medias Pendragon-forum, folket där kommer nog att älska dem ...
Trevligt att höra! Kanske får göra det. Lite beröm har man ju aldrig dött av. :gremlaugh:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Re: Nor Bannog på GothCon!

kalcidis said:
Vad finns i de tryckta exen? Jättefina omslag förresten!
Det är lite blandade favoriter (mina favoriter), både lättillgänglig nyttogrejer (som några av tabellerna) och mer träiga saker som ett par av texterna som rör religionen på ett eller annat sätt.

Efter helgen kanske det kommer upp mer info om exakt innehåll och hur man gör om man vill få tag på ett ex utan att vara på GothCon.
 
Top