Nekromanti Nytt på N3-bloggen

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
När vi är redo att gå ut med ett releasedatum kommer ni att få höra om det direkt! Tyvärr har vi inte ännu ett releasedatum.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Måns har kommit med flertalet goda idéer och är också inblandad i speltest! Men det är en balansgång att bibehålla en spelighet och detaljism samtidigt som man börjar tassa in på "indieområdet".
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,423
Location
Nirvana
Ja, jo. Ska man ge ut breda rollspel i Sverige idag så måste (?) man nog luta sig mot ganska traditionella regler. Har ni en kärna av BRP eller nåt annat? Jag har alltså inte läst tidigare versioner av spelet.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Kärnan är en mycket modifierad variant av Neogames ObT6-system, som i sin tur inspirerades av BRP. Men, nej, jag skulle inte säga att kärnan är BRP.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Fysiskt sett vill jag se n3 är i hårpärm (och inte faller sönder)skulle även vilja dela upp den i en regelbok och en saftig världsbok med massa rolig utrustning
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag hoppas också på hårdpärm, som definitivt inte faller sönder, en vi får se över tryckdetaljer lite senare. Det blir dock sannolikt bara en bok - det är färre regler och vi gillar filosofin att blanda regler och världsinformation istället för att separera dem.
 
Top