Nekromanti Nytt Monster, Demoniska Babianer, med vändningar-

Joined
22 Sep 2011
Messages
1,421
Location
Malmö
Till min nya Eon kampanj har jag skapat följande monster, kanske är något någon annan kan ha kul med.
Den klan med Babianer som har levt i närheten av templet har sakta men säkert manipulerats av Demonen. Deras klor har blivit stenartade och röda, deras ögon lyser i mörkret och deras ur deras munnar läcker en frätande saliv Deras päls har förhårdnats och växer i tussar på kroppen. Från att ha varit allätare har de gått till att vara rena rovdjur.

Närstrid. träff Skada
Klor. 4t6+2 Hugg 5t6 Genomslag Hugg 5
Bett. 4t6 Hugg 6t6 Vådlig, syra 0/4t6.

Försvar:
Vansinnig och blodtörstig (räknas som kontring) 3t6 (Minuset för kontring är inräknat)

Skydd
Hugg 10/ Kross 7 /Stick 10 Grundrusning 6


Förf. 5t6
Kropp 5t6
Livskraft 4t6
reaktion 4t6
Självkontroll 3t6
Vaksamhet 5t6
Grundskada 4t6
Återhämtning 10
Skada/Utmattning/Vändning
1-4 +1 -
5-9 +3 -
10-14 +6 1t10
15-19 +9 1t10
20-24 +12 1t10
(+5) (+3) 1t10


Vändningar.
1. Babianen Hugger med Klorna med den som orsakade skadan. (undvika 16 eller 5t6 huggskada i utvald kroppsdel)
2. Babianen får tag i motståndarens ena arm, han räknas som greppad, nästa rond får Babianen +1t6 på attacker mot den greppade, för att bryta greppet krävs att man övervinner Babianens kroppsbyggnad med sin egen.
3. Babianen ger motståndaren en Dansk skalle, (undvika 16 eller man tar +4 utmattning och är omtöcknad nästa rond, har man hjälm i metall tar man ingen skada och Babianen räknas också som omtöcknad.
4 Skadan får varelsens naturliga instinkter att gå i gång, Slå ett självkontroll mot 12 om det misslyckas flyr Babianen, Lyckas det går den bärsärk, (+1t6 skada -1t6 försvar) bärsärkar ignorerar detta resultat
5. Attacken träffar över benet som viker sig (Faller)
6.Slaget tar i huvudet på Babianen och världen snurrar för den (Omtöcknad).
7.Slaget tar i Magen och suger luften ur Babianen (Tillbakaknuffad, +2 utmattning)
8. Blödning: En träff i bålen skapar en blödning +2 utmattnig/runda (+1 vid kross)
9. Brytrisk Arm, En kraftfullträff över Babianens underarm, slå brytrisk mot 15 (18 om det är ett krossvapen) misslyckas det slaget får Babianen 1 smärta och kan inte använda armen (jämnt höger)
0. Träff i ögat förblindar Babianen (+5 utmattning) nästa rond flyr den
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
dude, babianer hade haft de statsen utan att vara monster. Babianer stoppar till och med Conan. Monster-aspekten är onödig, det hade räckt att de blivit galna och drägglande. Jag hade bajsat på mig bara av det.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,421
Location
Malmö
Ska jag göra dem tuffare? Alternativet kan ju vara att höja grundrustningen, eventuellt att skadorna är lite låga. Kommer dock att anfalla i en hord, så antalet gör de extra tuffa
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,421
Location
Malmö
Ymir;n147406 said:
dude, babianer hade haft de statsen utan att vara monster. Babianer stoppar till och med Conan. Monster-aspekten är onödig, det hade räckt att de blivit galna och drägglande. Jag hade bajsat på mig bara av det.
Hmm nu kan jag inte ändra i inläggen ovan och ser att jag slarvläste Ymir inlägg, men tanken var i alla fall en slags Babianer som ser utom de utsatts för radioaktivitet, och blivit våldsamma.

Och Ja Ymir Babianer är skitläskiga som de är men scenen jag såg framför mig krävde lysande ögon och syra dreggel.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
De där kreaturen borde ha en anteckning om hur hög Skräckintensitet man får av att bli överfallen av dem.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Fy fan, den syreskadan blir inte kul att hantera....!

EDIT: That feel när jag först läser Förf. 5t6 som Förföra 5t6 snarare än förflyttning...
 
Top