Nekromanti Nytt Kult-rollspel på engelska

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Synd att rättigheterna har hamnat utanför Sverige tycker jag. Men kanske även en fördel till spelet. Utgivningstakten verkar dock vara... sådär.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Nytt?

Är det verkligen en ny version? 7:th Circle släppte ju halva spelet för ett par år sedan, men på beskriviningen verkar det här vara en komplett version, till och med magireglerna är med.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Nytt?

Det verkar ju som de har packat ihop reglerna till en enda bok i denna engelska utgåva. Kanske skulle placera 350 riksdaler på denna produkt, trots att man har orginalet...
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Nytt?

Jag vet att många tycker att bara den första versionen av Kult är något att ha. Kan någon kort sammanfatta varför det skulle vara så. Jag äger inget exemplar av kult själv så jag är lite sugen på att köpa den här utgåvan (trots att de klantat sig och misslyckasts med att få den i hardcover).
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Nytt?

Du kan läsa det själv på RPG.net , då slutet av den ger en sammanfattning av skillnaderna mellan Edition 1 (Den med 3 böcker i samma format som gamla Drakar och Demoner) och Edition 2 (En bok i ungefärlig A4-storlek).

Det JAG minns bäst själv är att 1:a editionen hade magiregler vilket 2:a editionen inte hade. Det saknade jag också väldigt mycket i min 2:a edition, även om de har gett ut Magiböcker till den editionen i efterhand.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Nytt?

Tack! Med tanke på att en stor del av problemet med 2:nd edition verkar var den utelämnade magin så är nog den nya boken ett relativt bara val, då magisupplementet är med. Synd bara att de misslyckades med att få den harcover som det var tänkt.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Det finns en recension på nya utgåvan av KULT över på RPG.net som utvecklar lite kring dess historia och innehåll.

Sammantaget kan man säga att om ni redan har böckerna som är utgivna till 1:a och 2:a utgåvan så behöver ni inte köpa denna. Men om ni vill ge tillverkarna ett incitament att göra något nytt till KULT, då kanske man borde överlägga att köpa den.

301 massiva sidor innehåll, varav 80 innehåller världsbeskrivning.
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Re: Nytt?

Jag har den första box-utgåvan och det är jag glad för. Var inte bokutgåvan "snällare" och betydligt censurerad mot den första lådan?

Jag har aldrig fattat det här med 7th circles licensövertagande... Inte verkar de bejaka sin licens med stolthet heller. Hemsidan ser ut som någonting en högstadieelev har gjort...!

//Liner
 
Top