Jag och mina spelare spelar en smutsrealistisk kampanj där rollpersonerna är de största rötäggen på Mundana.
Vi har länge känt att det fattas ett karaktärsdrag nämligen Empati. Till viss del hade man med lite fantasi kunnat koppla Heder och Empati, men jag tycker att det är två skiljda saker.
En hedersam riddare tex behöver inte nödvändigtvis ha empatisk förmåga, och vad är det som säger att en ohedersam karaktär inte får dåligt samvete ibland?
Vi har spelat med det och det känns som det förhöjde spelkänslan ganska mycket!
Högt värde kanske har specialiseringar som känslomänniska, blödig, sentimental.
Lågt värde kan ha specialiseringar som hjärtlös, monster, sociopat, likgiltig, känslokall.
Vi har länge känt att det fattas ett karaktärsdrag nämligen Empati. Till viss del hade man med lite fantasi kunnat koppla Heder och Empati, men jag tycker att det är två skiljda saker.
En hedersam riddare tex behöver inte nödvändigtvis ha empatisk förmåga, och vad är det som säger att en ohedersam karaktär inte får dåligt samvete ibland?
Vi har spelat med det och det känns som det förhöjde spelkänslan ganska mycket!
Högt värde kanske har specialiseringar som känslomänniska, blödig, sentimental.
Lågt värde kan ha specialiseringar som hjärtlös, monster, sociopat, likgiltig, känslokall.