Nekromanti Nytt DoD

Kristian

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
35
Location
Ronneby, Blekinge
Jag har hört att DoD'91 ska tryckas igen och nysäljas.

Dock misstänker jag starkt att det bara är lösa rykten men kan någon bekräfta detta.

/Kristian©
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Skulle inte tro att det är sant. Däremot så går det/gick det, åtminstone på Tradition, att köpa paket med både gamla och nya böcker till DoD. Dessa kom från Targets konkurslager...

Det har flera gånger snackats om att DoD ska komma ut på nytt, men än så har det inte gjort det. Skulle tro att Paradox Entertainment AB äger rättigheterna till DoD och det är ju möjligt att de utnyttjar dessa till något. Vem vet...

/Emil
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Tjock, grön låda med tre böcker (I:Rollpersonen, II:Spelledaren, III: Spelaren), T20-baserade färdigheter, poängbaserat gubbgenereringssystem.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Ojojoj, det är ju nästan helt nytt! Vid det laget hade jag slutat med DoD, förutom ett par nostalgitrippar... :)

A discordian is anyone willing to look at the windmills and concede that they might be giants.
 

the_evil_guy

Veteran
Joined
28 Jun 2000
Messages
4
Location
Malmö
Det vet jag faktiskt inte, men däremot kommer det ett DoD version 6, som kommer att gå ifrån Chronopia och tillbaka till mer "klassisk" fantasy...

Hämtat ifrån Traditions hemsida:
"Klassikern Drakar och Demoner ska nu äntligen komma i en ny utgåva. Det är företaget Riot Minds som utvecklar den nya versionen och grundboken planeras att släppas i mitten av November. Man har lämnat Chronopias spelvärld bakom sig och skapar en mera generell värld där allt är möjligt. Mycket aktiviteter kring släppandet av den nya utgåvan är att vänta. Mera information finner ni på Riotminds egna hemsida. HÄR! http://www.riotminds.com
Lägg din förhandsorder redan idag så att du inte missar en av årets absoluta rollspelshöjdpunkter!"
 
Top