Nekromanti Nytt BG till kryssbox...?

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
Jag har testat något nytt Baldur's Gate till Xbox (finns nog även till GC, PC och PS2), som heter Dark Alliance eller något liknande. Jag spelade första "episoden" - upp till lvl 6, innan jag var tvungen att sluta. Grafiken var i toppklassigt men själva spelkänslan... Jag vet ej vad jag ska säga om den, konseptet var väl bara att utrusa sig med de tungaste vapnen eller mest magiska formlerna och sedan slåss, slåss, slåss och slåss... Och nu undrar jag om det är värt att köpa spelet, om det ändrar sig senare. Så att det blir mer tänkande i spelet...? Har ni testat spelet kan ni väl recensera det åt mig! Tack på förhand.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Har spelat det till PS2, misstänker att det inte är någon större skillnad.

Kort sammanfattning:

Gillar du Diablo så kommer du nog att gilla det. Vill du ha något som är mer likt Baldurs Gate och rollspel så är det sämre. Vänta dig inga tankenötter svårare än "Vilket vapen gör mest ont?".

Det blir dessutom inte bättre av att det funkar fint tills man spelat genom första skivan, sedan bangar när det är dags att nyta skiva...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: ?

det lär ju inte hålla de andra spelens klass, men som troberg sa, gillar man diablo så kommer man ju antagligen gilla detta
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: ?

Men vad tycker du personligen om spelet? Är det bra?
Det är en kvälls slöunderhållning. Hade det dessutom funkat med skiva 2,3 och 4 så hade det varit fyra kvällars underhållning...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Har bara spelat det pa PS2, men jag kan sega att vi tyckte det var veldigt skoj. Av en enda anledning: det gick att spela tva pers. Sjelva spelet er inget serskilt, utan klampar i Diablos spar, men att ploja runt med en polare, snylta de coola foremalen och skryta med sina hoga attribut jemfort med hans/hennes karaktar... det er kul :gremwink:

Vad det er for skillnad mellan PS2 och Xb vet jag inte. Men av principiella skel sa seger jag att jag rekommenderar Xb i alla fall...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: ?

Eftersom det er en DVD till PS2 versionen sa later detta farligt mycket som piratkopiering... fy pa dig! :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: ?

Eftersom det er en DVD till PS2 versionen sa later detta farligt mycket som piratkopiering... fy pa dig!
Det kan jag inte tänka mig, jag köpte den i en affär. Iofs var det på fyra CDs med halvdant tryck förpackade i en plastpåse, men det är väl affärens ansvar att se till att det är riktiga licenser?

Nåja, man borde väl kunna sätta ihop en fungerande DVD av det när man skaffar DVD-brännare. I annat fall så har jag ju en licens och kan därför låta internets magi förse mig.
 
Top