Nekromanti Nystartad spelgrupp

Sith Lord

Veteran
Joined
29 Nov 2004
Messages
16
Location
Kharzim Renk Ghor
Hej jag och några kompisar har startat en ny spelgrup.
Själv är jag spelledare.

Jag undrar om någon hár som har några tips för vad man kan börja med.
Rollpersonerna är en Kraggbarbar, en människa vanar och en dvärg.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Rollpersonerna är en Kraggbarbar, en människa vanar och en dvärg.
Yrken och bakgrund då? Är Kraggbarbaren en typisk barbar som följer den glada magikervanaren som följer den tokiga Ghordvärgen?
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Litte mer beskrivning om SP så väll som R/p skulle behövas,
Men jag skulle börja med en litten resa där du introducerar världen för dem.

Låt dem inte få för mycket pengar
bara typ 10silver var så att de ite bara fastnar på alla värdshus utan måste jobba ibland.

Ta inte med stora monster från början, de blir lätt tråkigt senare under de riktiga äventyren då det hela summerar till en strid med ett troll så R/p redna slaktat tre sådana var redan.

Var ordentlöig med att beskriva detaljer och bry dig om dina R/p lystna på deras önskemål och skapa spelande ut efter dem....

VH Jens.L "Draken"
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Be de slå sina huvuden ihop och komma på varför de jobbar ihop. Det är inte precis en ordinär grupp personer så de måste ha en speciel anledning för att jobba ihop. Ofta så kommer den andledningen ge dej ett perfekt introäventyr utan att du behöver komma på det själv.

Be dem också att skriva ordentliga bakgrundsbeskrivningar så att de får en känsla av personen. Be dem ta sin lilla tid. Under 1 a4 är det svårt att besvara alla frågor som kan tänkas uppkomma.Det behövs ju inte direkt i början om du har börjat med det äventyr som jag föreslå i ovan.

Ofta kommer du då få fler äventyrsuppslag. Dessutom så kommer de äventyren kännas nära rollpersonen med. Det är helt annan sak att jaga ner en skurk som våldtagit ens syster när hon var 7 än en som den lokale adelsmannen vill ha avlivad.

Kör lite grisodling först så att du kommer in i systemet. Lär dej stridssystemet så att du kan köra det snabbt. Detta kan bli ett problem eftersom det tar väldigt lång tid att slåss i Eon. Det är dessutom mycket dödligt. Det behöver du som sl hålla i minnet. Lägg inte på en frivillig regel om du inte kan den i huvudet. Det tar bara lång tid att glo upp den under spelmötet. Det bästa är om du inte behöver kolla på något annat än skadesektionen under en strid.

Det var det enda jag kom på nu. Är det något du undrar så är det bara att fråga.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Men att låta alla jaga honom. barbarens by har blivit bestulen på något. Prisjägaren fick i updrag av någon att hitta en tjuv (gissa vem), och mekanikern har blivit bestulen på något som är han kärt, och jagar nu, ja gissa vem. Då kan dom iaf jobba ihop gruppen, samtidigt så kan du vissa dom världen som Gylfdraken sa, för han e en jä*el på att fly och resa.
 

_Anton_

Veteran
Joined
7 Feb 2005
Messages
96
Location
Stockholm
Börja med regnsynd. Det är ett bra äventyr att börja med. Om du inte vill köpa kan du komma på något eget lite lättare äventyr. Gör då ett äventyr där man får använda många olika färdigheter, för enligt mig iaf är det roligast
 
Top