Nekromanti Nystart för Trudvang Wiki

peterb

Swordsman
Joined
4 Jan 2004
Messages
400
Location
Lidingö
Hej!

Trudvang Wiki har varit tämligen inaktiv under lång tid. Detta är helt mitt fel, jag har inte haft tid (och ork) att uppdatera programvaran samt fixa en del administrativa spörsmål. Nu har i vart fall dessa två "proppar" lösts upp.

Ett (ur min synvinkel) allvarligt problem har varit att wikin pådyvlat sina användare ett sätt att hantera rättigheterna till bidragsgivarnas alster som dessa inte har haft möjlighet att aktivt ta ställning till - vilket inte var så snyggt. För att råda bot på detta har jag skrivit ett förslag på ett "bidragsgivar avtal". Avtalets syfte är att ge en legal grund till publiceringen av alster på Trudvang Wiki och sätta upp ett par rudimentära spelregler för hur publiceringen av alster går till. Förslaget finns att läsa på wikin.

Jag har också byggt om inloggningssystemet. Detta betyder att alla gamla redaktörer måste ansöka om konto på nytt. Detta fyller också ett vidare syfte – på det sättet kan jag säkerställa att alla godtar de spelregler som finns på wikin. Se förslaget på ett
formulär för att godta bidragsgivare avtalet för mer detaljer:

Frågor och kommentarer mottages tacksamt. Detsamma gäller för synpunkter på bidragsgivareavtalet.


Mvh

Peter Brink
Administratör och ansvarig för Trudvang Wiki
 
Top