Nekromanti Nysatsning på D&D-film

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Arfert said:
God45 said:
Alternativt vill jag ha en D&D film som ser ut så här:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EDyDz8WeiM4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/EDyDz8WeiM4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

:gremlaugh:
oj, oj oj, snacka om guilty pleasure!

Men är det inte Blue Rose snarare än D&D?
Den är djävligt Blue rose på det allra bästa sättet :gremlaugh:
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Den lyckas få 3,7 på imdb. De brukar vara överdrivet snälla med betygen där - om det inte är Bieber, Spears eller liknande som är med i filmen - så jag gissar på att den suger. :gremsmile:
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Jesus, 3.7, är inte det vansinnigt lågt för att vara imdb?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Necross said:
Jesus, 3.7, är inte det vansinnigt lågt för att vara imdb?
Ja.
Men den kan ju vara "dålig på ett bra sätt". :gremsmile:
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
弾幕 said:
Necross said:
Jesus, 3.7, är inte det vansinnigt lågt för att vara imdb?
Ja.
Men den kan ju vara "dålig på ett bra sätt". :gremsmile:
Det här är en av ytterst få filmer jag faktiskt stängt av efter en halvtimme. Herregud vilket härke...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Det är en film om onda äventyrare där huvudpersonen är en ond Cleric som är som Anakin borde varit, han har en rolig ranger/rouge sidekick som är in it för pengar, mat och kvinnor och han har en het assasin flickvän/sidekick. Visst, effekterna är inte jättebra och förutom de tre huvudpersonerna är de flesta av resten av skådespelarna kassa... Men världen är stämningsfull, handlingen inte dålig och action scenerna är lågmälda men effektiva. Det är en ganska bra film :gremsmile:
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
God45 said:
Alan Zeman is exec producing. I’ve never played the game, but it is a fantasy universe on the order of The Lord Of The Rings, which was most popular back when players had to use their collective imaginations — before video games became so visually sophisticated that it eliminated the need to do much more than sit back and blast away. The studio’s intention is to reboot the franchise for a new generation.
Fuck youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!
Är det Alan Zeman som säger det eller är det Mike Fleming Jr. (artikelförfattaren)? Ganska dåligt skriven artikel/newsblurb, så det är svårt (för mig) att avgöra. Sen stavas ju hans namn med två l: "Allan". Han var executive producer för både Dungeons & Dragons (2000) och D&D: Wrath of the Dragon God (2005, tvåan), så jag vet inte om det här kommer bli så lyckat. Har för mig att D&D 2005 var rätt kass, men det var ju ett par år sedan man såg den.
 

eldilon

Veteran
Joined
20 Sep 2003
Messages
96
Location
Göinge
Hur definierar du "rätt kass"? :gremsmile:

Den andra filmen var väl inte direkt bra, i varje fall inte om man jämför med de bästa fantasyfilmerna som gjorts, men den var trots allt klasser bättre än ettan. Jag tyckte trots allt att den fångade D&D-känslan rätt bra och jag ville inte slå av innan den var slut.

Men som sagt, det finns ju olika grader av bra och dåligt...
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Nu var det ju åtta år sedan jag såg den, så jag vill bara minnas att jag tyckte den var dålig. Får väl glo om den inatt bara för att.

De bästa D&D-filmerna gjordes på 80-talet, så är det bara.
 

eldilon

Veteran
Joined
20 Sep 2003
Messages
96
Location
Göinge
Väldigt mycket har att göra med vilken inställning man har. Hade jag betalat för filmen och förväntat mig LotR eller liknande så hade jag nog blivit grymt besviken.

Nu hade jag sett ettan och förväntade mig knappast något som var bättre (speciellt inte eftersom den hade mindre budget och knappt någon enda känd skådespelare) och då blev jag (lite) positivt överraskad.

Sedan kan jag inte, i likhet med andra tidigare i tråden, fatta varför de envisas med att uppfinna nya världar och nya historier till filmerna?

En av grejerna med D&D har ju varit att de har haft bra spelvärldar och, i varje fall av och till, läsbara böcker. Varför då göra det svårt för sig och uppfinna nya inför en film?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Tredje filmen utspelar sig faktiskt i Points of light sertingen till 4ed... Men förutom att Pelor är en av gudarna märks det inte.
 
Top