Presentation Nykomling

wormgazer

Veteran
Joined
8 May 2023
Messages
11
Hej, ny göteborgare på forumet. Har spelat och spellett i omkring 6 år, mestadels D&D 5E men även lite annat (DoD, Svärdets sång, Shadowdark). Just nu väldigt nyfiken på OSR-spel och hade hemskt gärna spelat en kampanj i något sådant (OSE, Shadowdark, Mörk borg...). Men inte hittat något passande ännu, varken online eller offline. Trevligt att vara här i alla fall!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,814
Varmt välkommen hit!!!
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Hej, ny göteborgare på forumet. Har spelat och spellett i omkring 6 år, mestadels D&D 5E men även lite annat (DoD, Svärdets sång, Shadowdark). Just nu väldigt nyfiken på OSR-spel och hade hemskt gärna spelat en kampanj i något sådant (OSE, Shadowdark, Mörk borg...). Men inte hittat något passande ännu, varken online eller offline. Trevligt att vara här i alla fall!
Välkommen till Göteborg!

Jag rekommenderar dig att gå med i FB-gruppen Rollspel Göteborg. Jag har ingen direkt ingång till nåt OSR-spel att tipsa om just nu men likea gärna sidan WCOSR på Facebook. Vi anordnar endagars OSR-konvent men det ligger för tillfället på is.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
(Jag är ny på forumet men göteborgare sedan alltid :) )
Aah, då missförstod jag! Välkommen till forumet då. Och angående WCOSR så har vi börjat prata lite löst om att dra ihop ytterligare ett KryptCon nån gång i höst. Lovar inget men håll koll på WCOSR-sidan vetja :)
 
Top