Presentation Nykomling

fraggelsmurf

Veteran
Joined
7 Feb 2023
Messages
5
Hej!

Jag heter Per, är en småbarnspappa som bor i Stockholm och har precis hittat den här sidan.

Spelade rollspel som liten men hade sen uppehåll på ca 15 år. När Roll20 lanserades så började jag spela igen eftersom jag åter kunde spela med vänner jag hade flyttat ifrån. Blev spelledare för Pathfinder och en kampanj blev till två. Vi har spelat 7-8 år nu.

Energin har börjat tryta på sistone och jag tror jag behöver testa något nytt. Vore kul att vara spelare men att leda one-shots i olika system känns också intressant.
Postade en tråd och tänkte att folk kanske var lika spelsugna som jag själv, men inget napp än. Kanske om jag skriver lite om mig själv så kan jag övertyga er om att jag inte är en läskig gubbe som delar ut godis från en skåpbil.

Virtual Table Top (VTT) + färdiga äventyr har blivit lite av min grej. Jag gillar teknik och har gått över till Foundry för fler finesser. Visst, det blir inte lika improviserat men vissa saker blir väldigt bra när det är skrivet av experter och kombinerat med modern teknik. En annan fördel är att man kan spela på en minut utan att tappa tid på transport.

Har inte grävt så mycket på forumet och vet inte hur aktivt det är.
Kanske för tidigt att ta öl med folk jag inte känner men Blood Bowl är lockande.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Kanske för tidigt att ta öl med folk jag inte känner men Blood Bowl är lockande.
Full förståelse för det! Vi är väldigt glada över nya bekantskaper, så du kan ju komma förbi och säga hej den 17/2 en kort stund, t.ex. om den forumölen blir av.

Välkommen!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,756
Location
Göteborg
Välkommen till forumet!

Om du är intresserad av lite annorlunda spel så är vi ett gäng som kör spelledarlös friform via Discord varannan lördag. Det är bara enkvällare, så man kan dyka upp en gång och aldrig komma tillbaka, om man vill. Här finns en rapporttråd som berättar vad vi sysslar med.


Om du är nyfiken, hör av dig via PM så får du en inbjudan till servern.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,938
Välkommen!!! 😊
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Välkommen till forumet!

Om du letar efter några att spela med online så är vi ett gäng som brukar spela lite olika grejer via discord/roll20, vi är mitt inne i en kampanj just nu, men rätt vad det är kör vi igång nåt nytt. Hittills har det blivit Svärdets Sång, Kopparhavets Hjältar, D&D5e, Nuked!, och en del annat.
 

fraggelsmurf

Veteran
Joined
7 Feb 2023
Messages
5
Hej alla!
Kul att det verkar rätt aktivt ändå.
Jag får fundera på forumsölen och kolla upp Discord-servarna.
 
Top