Nekromanti nyinflyttad i göteborgstrakten söker kärlek!

gitarrpoet

Veteran
Joined
3 Mar 2005
Messages
146
Location
Hovmantorp o Växjö; Kronoberg
Hej!

Snart flyttar jag till göteborg; denna goooa stad! Tyvärr så ska inte alla mina, länge leve dem, rollspelsvänner från Växjö följa med, så jag undrar om det finns en öppen och godhjärtad spelgrupp som vill ta hand om mig?

Jag är 21 år gammal eldsjäl och har mer eller mindre enbart varit SL och hoppas kanske få testa på att vara spelare, åtminstonde ett tag framöver. Mitt favorit rollspel är eon men jag är på i princip öppen för vadsomhelst även om jag är lite trött på Dungeons&Dragons(i all välmening.) Poängen är alltså Jag söker alltså inte att spela ett specifikt rollspelssystem, utan en relativt seriös och kontinuerlig spelgrupp.

Jag har inga löjliga krav på att ni ska vara i min ålder, jag spelar gärna med både yngre och äldre! Så länge ni har ett sjuhelvetes bra grupp som väntar på mig, och det har ni väl?

Om du är en vänlig filur, vilket jag föga betvivlar, som känner för att hjälpa mig så är du mycket välkommen att höra av dig på 0731594519 eller min msn gitarrpoet@hotmail.com

Mvh, Kristoffer.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Jag med!!

Flyttar också till gbg till hösten. Intresserad av att dra igång något?

Jag spelar det mesta och har inga specefika krav på varken spel eller ålder. Däremot söker jag en spelgrupp som spelar frekvent och är seriös. Gärna en fast dag i veckan.

Jag är 21 år SL'a gärna men har inget emot att vara spelare. Ser mig själv i framtiden SL'a: CoC, EON, Dungeon and dragons, Deadlands, Adventure mfl. Spelar vad som helst.

Just nu jobbar jag på M/S Gotland och sitter fast på båten fram till tisdag. Jag kan dra iväg ett PM/Mail när jag kommer i land.

//Flurtis
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag flyttar också till gbg nu till hösten (närmare bestämt om 2 veckor) så jag är också intresserad av spel.

Jag är ganska trött på Eon, men det är mest reglerna, så en kampanj där man antingen inte kör så hårt med regelboken eller bytar ut systemet mot ett lite "lättare" så är jag gärna på.

I så fall så kan jag ju ställa mitt stora Eon bibliotek till förfogande. Jag ska bara separera vad som är mitt från vad som är brosans, men tillsammans äger vi alla moduler till Eon som har givits ut. (För utom Grand Delux och lite sånt).

Själv så SL'r jag gärna Feng Shui, Weapons of the Gods, VtR (fast med annat system/"friform"), Noir, All flesh must be eaten, Skymmningshem med mera.

Jag kan ju presentera mig med, jag är en kille på (snart) 19 som ska börja plugga på Chalmers, där av flytten. Jag har spelat rollspel sen jag var ca 11, regelbundet hela tiden. Jag tycker absolut att man ska ha en fast rollspelsdag som man håller.

Vidare så ska det kanske varnas för att jag har välkända tendenser på att tappa intresset för kampanjer efter ett 10-tal spelmöten, så vänta er inga långkörare ifall jag spelleder.

/Marcus köpte fåtölj idag.
 
Top