Nekromanti Nyhetsbevakning?

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Det har i en tidigare tråd pratats om huruvida det vore bra med någon form av nyhetsbevakning i Fenix. De som var emot menade att det är sådant som internet passar bättre till och det är på många sätt ett vettigt synsätt, men jag tror ändå det vore bra med en eller två sidor innehållande korta notiser.

Varför då? Jo för det första använder inte alla internet flera timmar per dag. De som besöker det här forumet regelbundet är nog inte så representativa för sveriges rollspelare. För det andra så tror jag man i allmänhet skulle få en större bredd än vad de flesta internetsidor har. När jag surfar besöker jag främst sidor som handlar rätt specifikt om det jag vilket gör att nyhetssidorna i exempelvis Codex trots allt brukar vara delvis nya för mig. Och jag vill gärna få ett generellt hum om vad som händer i rollspelsvärden.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Det kanske kan funka

I så fall skulle det gälla riktigt stora händelser, om jag förstår dig rätt. Som att D&D släpps i en ny version, eller Time of Judgement, eller att nån går omkull eller ger ut ett licensierat spel?

M.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Det kanske kan funka

Ungefär så ja. Och kanske även lite mindre saker om det gäller svenska spel då Fenix ju fokuserar på dem.
 
Top