Nekromanti NYHET: WotC lägger ner sitt VTT

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
I vad som kommit att bli perfekt dålig tajming har WotC nyligen meddelat att de lägger ner sitt Virtual TableTop-program. Inte tillräckligt intresse hos spelarna, anger man som skäl.

Läs mer på EN World.

/Magnus
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
WotC vs Paizo verkar kunna platsa som exempel i nån ekonomibok över hur man inte ska göra.

Nu vet vi ju inte om Paizo kommer att lyckas med sin VTT, men det är imponerande från början till slut hur man först skapar en nisch av sin gamla produkt åt nån annan och sen får se dem tjäna pengar på en del av verksamheten (äventyr) som man själv sett som väldigt svag. Dessutom slutligen något tidigt avbryta sin nya produktlinje som (kanske) är mindre lukrativ än konkurrentens kopia av den gamla.

VTT skulle väl vara klar kort efter 4an släpptes?

Hur var tajmingen med figurerna när WotC slutade och när Paizo började? Troligen blev inte Paizos figurer nån succé iofs.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Kan ju ha att göra med vilka vinstmarginaler de två företagen förväntar sig.

Tror att WotCs ägare kan ha lite väl höga förväntningar på avkastning jämfört med kostnader vad gäller D&D-produkter.

Men det hela är enbart spekulationer, så ja, vem vet? :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,908
Ond bråd död said:
Hur var tajmingen med figurerna när WotC slutade och när Paizo började? Troligen blev inte Paizos figurer nån succé iofs.
Det där är jag lite nyfiken på, faktiskt. Själv var jag ju som bekant inte särskilt imponerad av Pathfinder Miniatures, men vet vi någonting om hur det har gått med produktlinjen?

Edit: hur det gått rent försäljningsmässigt, alltså. Jag vet ju att de fortfarande släpper nya produkter.
 
Top