Nekromanti [NYHET] Svavelvinter släpps 16 juni

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag är kanske lite efter, då denna information släpptes på Fria ligans webbplats redan för fem dagar sedan.

Hur som helst: Lördag 16 juni kl. 13 släpps rollspelet Svavelvinter på SF-bokhandeln i Stockholm i Erik Granströms och Fria ligans närvaro.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Redan nu på lördag? Jag trodde det skullesläppas 20:e. Fast... SF-bokhandelns personal brukar inte ha så bra koll på saker och ting......

Jag vill verkligen ha svavelvinter. Hoppas det inte kommer vara slut när jag väl kommer dit.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Redan nu på lördag? Jag trodde det skullesläppas 20:e. Fast... SF-bokhandelns personal brukar inte ha så bra koll på saker och ting......"

Inte bara bokhandelns personal, Granström och Fria Ligan har så dålig koll att de närvarar den 16e! :gremmad:


Storuggla, vem vänder vi oss till för att klaga
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Fick mitt ex idag!
Snyggaste rollspelet i hyllan och innehållet verkar minst lika bra!
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Dum Panda said:
Fick mitt ex idag!
Snyggaste rollspelet i hyllan och innehållet verkar minst lika bra!
Kul att höra!

Och, som trådstartaren påpekar: Välkomna till lansering på SF-bokhandeln i Stockholm, kl 13-17. Träffa Ligan och Erik Granström, och pröva lyckan i trakorisk frågesport!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Tomas (Harold) said:
Dum Panda said:
Fick mitt ex idag!
Snyggaste rollspelet i hyllan och innehållet verkar minst lika bra!
Kul att höra!

Och, som trådstartaren påpekar: Välkomna till lansering på SF-bokhandeln i Stockholm, kl 13-17. Träffa Ligan och Erik Granström, och pröva lyckan i trakorisk frågesport!
Har spelet i min hand, och skulle gärna sätta mig med ett glas vin och läsa, men, idag är det fotboll och är alldeles för nervös för att uttyda ord av bokstäver och än mindre meningar!

Men ett glas vin kan jag no ta ändå, och kolla på kartorna!!
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Nu kan vi läsa rollspel resten av fotbolls-EM... Tack för det England/Sverige... :-(

Imorgon blir det en tur till SF-bokhandeln (Stockholm) på eftermiddagen. Då skall ett exemplar av Svavelvinter the RPG inhandlas. Jag ser fram mot det!
:gremsmile:
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Carl Ö said:
Nu kan vi läsa rollspel resten av fotbolls-EM... Tack för det England/Sverige... :-(

Imorgon blir det en tur till SF-bokhandeln (Stockholm) på eftermiddagen. Då skall ett exemplar av Svavelvinter the RPG inhandlas. Jag ser fram mot det!
:gremsmile:
Härligt! Ses där!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Coolt. Synd bara att det är i mitten av månaden, jag får nog vänta till månadsskiftet innan jag "investerar"...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kom precis tillbaks från SF. Trevliga killar från Fria Ligan (tack för kaffet!) och ett imponerade snyggt spel. Lätt det snyggaste svenska spel som gjorts. Snackade lite med Brior också, om Fantasy! och bokskrivande.

Fick med mig ett ex hem, just nu sitter frun och dottern och kollar fascinerat i den. Lyra (9 år) vill vara en officer eller vindhäxa, fick jag höra.

Blev riktigt spelsugen också, det är nåt jag inte brukar bli av tjocka spelböcker.
 

Penjurab

Veteran
Joined
27 May 2005
Messages
10
Location
Stockholm (Rågsved)
Även jag införskaffade mig ett exemplar samt karta idag! Fick även möjighet att tala med Brior och tacka. Är fortfarande lite starstruck. :gremshocked:

Gick därefter direkt till spelmöte och lyckades både fälla ett vildsvin och göra i byxan av skräck inför de odöda! Ett fantastiskt spel i lyxformat.
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Arfert said:
Kom precis tillbaks från SF. Trevliga killar från Fria Ligan (tack för kaffet!) och ett imponerade snyggt spel. Lätt det snyggaste svenska spel som gjorts. Snackade lite med Brior också, om Fantasy! och bokskrivande.

Fick med mig ett ex hem, just nu sitter frun och dottern och kollar fascinerat i den. Lyra (9 år) vill vara en officer eller vindhäxa, fick jag höra.

Blev riktigt spelsugen också, det är nåt jag inte brukar bli av tjocka spelböcker.
Tackar, och kul att du kom! :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Arfert said:
Kom precis tillbaks från SF. Trevliga killar från Fria Ligan (tack för kaffet!) och ett imponerade snyggt spel. Lätt det snyggaste svenska spel som gjorts.
Hear, hear!

Jag hade tänkt svänga förbi lite snabbt, köpa spelet och hänga nån timme på Sjätte tunnan.



Men Nisse, Kosta och Tomas från Fria ligan och Olav och Johan från Boningen var ju såna skärpta och roliga lirare att hänga med att jag blev kvar på Tunnan till efter midnatt.

Alla rollspelsmakare borde ha släppfester!
 

Attachments

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Dante said:
Jag hade tänkt svänga förbi lite snabbt, köpa spelet och hänga nån timme på Sjätte tunnan.
Det där är det bara du som tror på. "Nån timme" ... ROFL.

/M
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Blev överraskad när jag fick boken, glömde nästan bort att jag förbokade den. Skulle man inte få med en karta och grejjor?

Riktigt snygg produkt, coolt format men vet inte om
det är så praktiskt. Blir många sidor och lite otymplig.
Har bara skummat igenom boken och första intrycket är att det inte finns någon lättöverskådlig förklaring för reglerna, lite otydligt vart fluffet slutar och reglerna tar vid.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Mr.Walker said:
Blev överraskad när jag fick boken, glömde nästan bort att jag förbokade den. Skulle man inte få med en karta och grejjor?
Den fick du för länge sedan, om du var en av de X första som beställde, där X troligen var 100 eller 200.

/tobias
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Gurgeh said:
Mr.Walker said:
Blev överraskad när jag fick boken, glömde nästan bort att jag förbokade den. Skulle man inte få med en karta och grejjor?
Den fick du för länge sedan, om du var en av de X första som beställde, där X troligen var 100 eller 200.

/tobias
Det stämmer fint! De första 100 förhandsbeställarna fick karta, och det redan i vintras.

Vad gäller regelöversikt - det finns en kort regelsammanfattning på själva karaktärsbladet (för nedladdning på Fria Ligans hemsida).
Därtill finns en sammanställning av viktiga tabeller i slutet av boken, på sidan 347.
Och på flera ställen i boken finns lathundar för viktig spelmekanik, tex karaktärsskapande på sid 30 och för dådslag på sid 63.
Dessutom jobbar vi för närvarande med snabbstartsregler, inklusive miniscenario, som PDF.
 
Top