Nekromanti NYHET/RYKTE: Disney köper Hasbro?

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Det skulle väl inte vara helt osannolikt. Om de nu skall börja spruta ut Star Wars-rullar på löpande band vill de väl kunna backa upp det med en leksakslinje.

Det kommer att bli awesome att vara barn på 10-talet.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
wilper said:
Det skulle väl inte vara helt osannolikt. Om de nu skall börja spruta ut Star Wars-rullar på löpande band vill de väl kunna backa upp det med en leksakslinje.

Det kommer att bli awesome att vara barn på 10-talet.
Mycket sant iofs.. Dom flesta miljonerna (miljarder..?) som har tjänats på Star Wars har varit pga leksaker.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Så... Framtida Transformersfilmer kommer via Disney? Jag ser inget problem här. Med Avengers visade de att de verkligen fixar maffig action som i stort sett är identisk med TF*, så.

Eller OK, de distribuerade bara Avengers, det var Marvel Studios som skapade. Men ändå.


* TF3's scenario är, ahem, rätt likt scenariot i Avengers, kan jag tycka.

//Krank, som hoppas på M.A.S.K.-film
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Zimith said:
Detta är dåliga nyther. Fyfan :gremcry:
Varför? Alltså, hellre att Disney äger SW och Indiana Jones än att Lucas gör det. Vi har sett vad som händer när Lucas får bestämma själv.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
!Paxen said:
Zimith said:
Detta är dåliga nyther. Fyfan :gremcry:
Varför? Alltså, hellre att Disney äger SW och Indiana Jones än att Lucas gör det. Vi har sett vad som händer när Lucas får bestämma själv.
Fast, öh, den här nyheten gällde ju inte Disney-Lucas utan Disney-Hasbro.

Inte för att jag riktigt fattar problemet heller, utöver det där allmänna problemet med maktkoncentrering i mediesfären.

//Krank, som gillar en hel del Disneydistribuerade/relaterade filmer, men som inte kan kaka av sig bilden av Disney som ett tämligen värdekonservativt företag...
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
-.-

krank said:
!Paxen said:
Zimith said:
Detta är dåliga nyther. Fyfan :gremcry:
Varför? Alltså, hellre att Disney äger SW och Indiana Jones än att Lucas gör det. Vi har sett vad som händer när Lucas får bestämma själv.
Fast, öh, den här nyheten gällde ju inte Disney-Lucas utan Disney-Hasbro.

Inte för att jag riktigt fattar problemet heller, utöver det där allmänna problemet med maktkoncentrering i mediesfären.

//Krank, som gillar en hel del Disneydistribuerade/relaterade filmer, men som inte kan kaka av sig bilden av Disney som ett tämligen värdekonservativt företag...
*facepalm*
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
pjuppe said:
Stövelkatten said:
Dra en filt över er, Dragonborn.
Never!
Har dom köpt upp Skyrim nu också?

Skämt åsido.

Jag gillar inte disneys tendens att bara vela tjäna pengar på sista tiden. Sure, allt dom gör är inte värdelöst, och allt dom kommer göra med starwars, DnD, och monopol, kommer inte vara fullständigt värdelöst. Men de kommer sikta mot att mjölka ur alla märken de äger tills folk är så trötta på dem att de vill spy. Det är jätteintressant med yttterligare tre starwars filmer, för ja tror verkligen att dom filmerna har potential, men när episoderna 30, 31 och 32 kommer ut känns det lite som "Starwars episode mxxxvi: Luke köper nya glasögon".
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Bassejr said:
Men de kommer sikta mot att mjölka ur alla märken de äger tills folk är så trötta på dem att de vill spy.
Jag förstår inte.
Hur skiljer det sig från tidigare ägare?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
Bassejr said:
Men de kommer sikta mot att mjölka ur alla märken de äger tills folk är så trötta på dem att de vill spy.
Jag förstår inte.
Hur skiljer det sig från tidigare ägare?
Alla bvet väl att Hasbro inte försöker tjäna pengar genom att mjölka ut allt som blir populärt.. Det är ju inte som att leksaksföretag skapar kartong-luftgitarrer som ska säljas till ungar.
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Jag tycker illa om Disney av en mängd olika skäl. Som pappa, som biobesökare, dataspelare och som man. Jag har också spelat D&D i 15 år och tycker mycket om [stora delar av] det. Följaktligen vill jag inte att de två ska ha med varandra att göra.
 
Top