Nekromanti [Nyhet] Rappan Athuk - Kickstarter

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Sedan den 3:e maj har Frog God Games lyckats dra in mer än dubbelt så mycket pengar än deras mål för Rappan Athuk. Det här är helt awesome! Just nu håller jag tummarna för att 80.000 dollarsgränsen spräcks och vi får bonusprylarna för det, kolla bara:

$80,000 If we reach this bonus goal all of our backers who pledge $100 or more will receive a free "Rappan Athuk Battle Maps". For backers who pledge $250 or more will receive a 2nd Bonus Module: "Cyclopean Deeps #1: Down to Ques Querax", and a 3rd Bonus Module: "Cyclopean Deeps #2: Cult of the Khryll", plus a D20Pro Digital Mapset and Hero Lab Data files. We are adding a Players Guide to Rappan Athuk (softcover for everyone at the $100 Pledge and up level. $40 & $60 backers will receive the PDF version). This book will be a softcover module for your players, describing the wilderness, the town of Zelkor's Ferry, and several short bits of wisdom from grizzled and often maimed or legless veteran's in the town.
Det verkar som att Frog God går mot ytterligare en framgångssaga efter Tome of Horrors Complete. Och det känns så jävla bra!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Som det ser ut i skrivande stund med 57 dagar kvar ligger summan på 57944 dollar.
Ska bli kul att se hur många som nappar. Extra kul är det när man ser blogginläggen de har just innan där de nästan ursäktar sig för den höga tröskeln för att det ska bli av och nästan verkar tvivla på att det ska gå vägen. Men med säljargument från mig som "RAPPAN ATHUK!" föll ju till och med Vitulv!


Storuggla, inte rekord än dock
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Jag hoppas verkligen också att de når upp till 80.000-dollarsstrecket, så att man får sin spelarguide. Och det tror jag faktiskt att de kommer att göra (att nå upp till 100.000 blir nog svårare, men man kan ju hoppas att fler faller för grupptrycket :)). Nu har jag redan RA I, II och III samt Reloaded och jag har aldrig spelat mer än delar av RA I, men man måste ju stödja det här projektet. Dessutom har jag haft originalmanuskriptet i mina händer, vilket gör det ännu viktigare. Att få en Swords & Wizardryversion gör det dessutom lättare att lira det med något av retrospelen (S&W är inte mitt förstahandsval, men tillräckligt likt Basic Fantasy och Labyrinth Lord för att funka utan problem).

Egentligen är jag för tillfället mer inne på gonzo-Sword & Sorcery än klassisk episk fantasy (som RA och det mesta i Bill Webbs produktion representerar) och jag längtar egentligen mer efter Anomalous Subsurface Environment 2 än Rappan Athuk, men någon gång är det ju dags att återgå till det episka. En liten notis är att det i originalmanuskriptet var "the forces of Christ" man skulle kämpa för mot Orcus horder.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Någon som vill vara fraktekonomisk?

Rappan Athuk kommer ju att kosta en massa kosing i frakt. Om någon vill ha ett signerat och numrerat ex, så kan det vara smart att göra en 650-dollarspledge (då man får 4 signerade och numrerade böcker + lite bonuspryttlar) och splitta kostnaden. Om någon är intresserad av detta är det bara att skicka ett PM till mig!

(jag har sett att både Vitulv och Storuggla redan har pledgat, så er är det ju tyvärr för sent att sambarbeta med...)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Bill Webb (The frog god) tvingas skriva "I will print more books" hundra gånger för hand, till Paizo's Lisa Stevens. Alla som backar kickstartern kommer att få en pdf av det dokumentet :gremsmile:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ROZ_qiJGdU4&feature=youtu.be"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/ROZ_qiJGdU4&feature=youtu.be" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Idag passerades $70.000-gränsen.

Helt otroligt.

Så jävla grymt!
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Cool. Jag har varit inne i tredje delen och härjat innan TPK och massiva dödssiffror tog musten även ur mina spelare.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Vitulv said:
Sedan den 3:e maj har Frog God Games lyckats dra in mer än dubbelt så mycket pengar än deras mål för Rappan Athuk. Det här är helt awesome! Just nu håller jag tummarna för att 80.000 dollarsgränsen spräcks och vi får bonusprylarna för det, kolla bara:

$80,000 If we reach this bonus goal all of our backers who pledge $100 or more will receive a free "Rappan Athuk Battle Maps". For backers who pledge $250 or more will receive a 2nd Bonus Module: "Cyclopean Deeps #1: Down to Ques Querax", and a 3rd Bonus Module: "Cyclopean Deeps #2: Cult of the Khryll", plus a D20Pro Digital Mapset and Hero Lab Data files. We are adding a Players Guide to Rappan Athuk (softcover for everyone at the $100 Pledge and up level. $40 & $60 backers will receive the PDF version). This book will be a softcover module for your players, describing the wilderness, the town of Zelkor's Ferry, and several short bits of wisdom from grizzled and often maimed or legless veteran's in the town.
Det verkar som att Frog God går mot ytterligare en framgångssaga efter Tome of Horrors Complete. Och det känns så jävla bra!
Du skall tacka mig, som var personen som med sin höjda plegde gjorde att $80,000-gränsen nåddes!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Hunk said:
Vitulv said:
Sedan den 3:e maj har Frog God Games lyckats dra in mer än dubbelt så mycket pengar än deras mål för Rappan Athuk. Det här är helt awesome! Just nu håller jag tummarna för att 80.000 dollarsgränsen spräcks och vi får bonusprylarna för det, kolla bara:

$80,000 If we reach this bonus goal all of our backers who pledge $100 or more will receive a free "Rappan Athuk Battle Maps". For backers who pledge $250 or more will receive a 2nd Bonus Module: "Cyclopean Deeps #1: Down to Ques Querax", and a 3rd Bonus Module: "Cyclopean Deeps #2: Cult of the Khryll", plus a D20Pro Digital Mapset and Hero Lab Data files. We are adding a Players Guide to Rappan Athuk (softcover for everyone at the $100 Pledge and up level. $40 & $60 backers will receive the PDF version). This book will be a softcover module for your players, describing the wilderness, the town of Zelkor's Ferry, and several short bits of wisdom from grizzled and often maimed or legless veteran's in the town.
Det verkar som att Frog God går mot ytterligare en framgångssaga efter Tome of Horrors Complete. Och det känns så jävla bra!
Du skall tacka mig, som var personen som med sin höjda plegde gjorde att $80,000-gränsen nåddes!
Haha, bra jobbat. Nu går vi mot 100K!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
I skrivande stund har Rappan Athuk slagit rekordet för rollspel på Kickstarter (det förra låg på 96326 dollar och var Vampire Companion tjugoårsutgåvan) och ligger på 96359 dollar, med trettio dagar kvar innan tiden tar slut. Grattis Frog God Games!


Storuggla, nu är det dags för ankor
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Storuggla said:
I skrivande stund har Rappan Athuk slagit rekordet för rollspel på Kickstarter (det förra låg på 96326 dollar och var Vampire Companion tjugoårsutgåvan) och ligger på 96359 dollar, med trettio dagar kvar innan tiden tar slut. Grattis Frog God Games!
Förbannat häftigt, och kul att vinna över vampirespelarna - vilka snåla fattiglappar!

Jag köper så sällan rollspelsprylar idag, så det är när det kommer sådana här saker som jag verkligen vill haka på. Det finns liksom en story runt hela produkten som gör att man får en helt annan relation till den. Jag tycker det är intressant och kul, på samma sätt som jag gick igång på Tome of Horrors.

Nå, nu är det två äventyr kvar av Kingmaker, och nästa stora projekt för världens bästa spelledare är att köra det här monstret. Det kommer bli en spännande höst!
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Jag är sjukt sugen på denna jag med. En riktigt, riktigt bra (som jag förstått det) mega dungeon till moderna regler... Mums!

Jag funderar faktiskt på 100$ pledgen... eller... är det värt 175 för en signed & numbered?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
lasergreger said:
Jag är sjukt sugen på denna jag med. En riktigt, riktigt bra (som jag förstått det) mega dungeon till moderna regler... Mums!

Jag funderar faktiskt på 100$ pledgen... eller... är det värt 175 för en signed & numbered?
Jag drog en $100-pledge. Kände att det fick räcka.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nu känner jag mig efterbliven.
Efter en månad och ett dussin inlägg i den här tråden upptäcker jag att de tänker ge ut Rappan Athuk i två versioner: en med Pathfinder-regler och en med Sword&Wizardry-regler. :gremsleep:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Nu är Rappan Athuk uppe i över $170,000!

Jag hade faktiskt aldrig någonsin trott att ett rollspelsäventyr från en litet obskyrt förlag skulle kunna nå upp i närheten av sådana summor. Men det visar nog att kombon trad/old-school fortfarande slår högre än indieliren. Att Traveller 5 är uppe i liknande nivåer är ytterligare ett tecken på detta.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Hunk said:
JMen det visar nog att kombon trad/old-school fortfarande slår högre än indieliren. Att Traveller 5 är uppe i liknande nivåer är ytterligare ett tecken på detta.
Det är väl ganska självklart? Indiespelen har inte den uppbackning i form av gamla spelare som Traveller har, direkt. Det finns ju ett gäng som spelat Traveller förut, så att säga. Varje indiespel börjar ju i princip från noll. Dessutom är tradspel ganska lika, så det är såna spel de flesta är vana vid.

Så om du menar "har fler spelare än" när du skriver "slår" så håller jag med dig. Betyder dock ingenstans "bättre".

(Tycker överhuvudtaget att det där var en ganska onödig känga. Vad tyckte du dig uppnå med den? Känner du dig defensiv å tradspelens vägnar?)

//Krank, fortfarande skeptisk till att Traveller 5:s elektroniska version bara tycks finnas på jäkla CD-rom år 2012...
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
krank said:
Så om du menar "har fler spelare än" när du skriver "slår" så håller jag med dig. Betyder dock ingenstans "bättre".

(Tycker överhuvudtaget att det där var en ganska onödig känga. Vad tyckte du dig uppnå med den? Känner du dig defensiv å tradspelens vägnar?)
Med slår menar jag såklart "säljer bättre" och inte "är objektivt sätt bättre". Jag får inte ut något av att lyssna på Lady Gaga, men kan ändå anse att hon har slått.

Det var mer ett konstaterande om att ryktet om tradspelens död är något överdrivet. Även jag tror att flådiga rollspel med traditionella regelsystem och en massa supplement går en tuff tid tillmötes, men jag hoppas att succén för RA och Traveller åtminstone är en indikation att döden inte är nära förestående.

krank said:
//Krank, fortfarande skeptisk till att Traveller 5:s elektroniska version bara tycks finnas på jäkla CD-rom år 2012...
Eftersom det är ett retro-SF-spel borde snarare lagringsmediet vara diskett. Allra coolast vore såklart cartridge, kasettband eller hålkort.
 
Top