Nekromanti [Nyhet] [Promotion] Kopparhavets hjältar – snart från Helmgast

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Gillar utseendet på boken skarpt!
Låter intressant med.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Quadrante;n304344 said:
Har ni något exempel på hur de är tänkt.
Lite tidigt nu kanske, men vi kan se om vi kan svänga ihop ett exempel till kickstartern :)
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,155
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Gillade de gamla, även det hade en brädspelskänsla. Tänkte att det skulle kunnat återanvändas/piffas upp. Hade inte mycket med DoD att göra utan kändes inspirerat av ett äldre brädspel ... försöker komma på vad det hette (utgivet i England).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Lightshy;n304363 said:
Ser fram mot ett tillhörande bräd/figurspel för sjöslag!
Hade varit coolt! Det är inte något jag direkt kan eller vill, men det är ju som gjort för det! Spela Morelvidynska kapare, Feliciska friseglare, Zorakiska örlogsknektar eller Erebosiska legosoldater och ta kontroll över Kopparhavet!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Måns;n304400 said:
Hade varit coolt! Det är inte något jag direkt kan eller vill, men det är ju som gjort för det! Spela Morelvidynska kapare, Feliciska friseglare, Zorakiska örlogsknektar eller Erebosiska legosoldater och ta kontroll över Kopparhavet!
Svarta pirat Ankor!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Jaha, nu blir jag ju tvungen att skriva ut en hexagonvariant av vår fantastiska världskarta (signerad Tobias Tranell, och som ni kommer att få se framöver) samt skriva ut små fartyg med min 3D-skrivare och fnula på sjöslagsregler!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Har ni några illustratörer knutna till projektet? Eller det är hemligt än så länge?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Paal;n304483 said:
Har ni några illustratörer knutna till projektet? Eller det är hemligt än så länge?
Det har vi! Gustav Pilsjö kommer att illustrera spelet, och en tjuvtitt går att få på min nya fina avatar (som föreställer en legendarisk kopparhavskapare).
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Måns;n304484 said:
Det har vi! Gustav Pilsjö kommer att illustrera spelet, och en tjuvtitt går att få på min nya fina avatar (som föreställer en legendarisk kopparhavskapare).
Trevligt! Gissade nästan att avatarbytet hade något med saken att göra. :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Paal;n304488 said:
Trevligt! Gissade nästan att avatarbytet hade något med saken att göra. :)
Han är fantastiskt duktig, och stilen vi kör på ligger ganska långt ifrån Hjältarnas Tid. Jag tycker att den är sjukt snygg, men vi kände inte att den passade vårt Kopparhav.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,868
Location
The Culture
Jag har alltid stört mig på att ankorna ser ut som seriefigurer och inte som människor som råkar ha ett huvud som skulle passat bättre på en sjöfågel. Det är ju inte på samma sätt med andra djurfolk. Vargmännen hade huvuden som såg ut som någorlunda realistiska vargar och inte som Disney-versionen av Stora Stygga Vargen, eller Vargen i Bamse, medan ankorna alltid såg ut som Kalle Anka eller någon av hans släktingar.

Är det något som ni tänker åtgärda, eller är det vad publiken vill ha? (Ankan på bilden är lite mindre Kalle än de brukar vara, men ändå mer åt det hållet än den är realistisk.)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Kul nostalgi, och fantastiskt fin omslagsbild. (När kommer återanvändningen av Expert-bilden, månntro?) Har ni tillgång till Krilloan också, eller är det något som kommer att endast förekomma med avfilade serienummer?
 
Top